Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Tillverkning av framvagnsdel med fräsmaskin
2670 besök totalt
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
K: Tillverkning av framvagnsdel med fräsmaskin

Behöver 2st camberklossar tillverkade till TRR2 dvs Cortinan.
I stål med kona för spindelled


_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Det var en intressant vyplacering må jag säga.
Sen saknas det ett mått på urtagets djup. Själva U:et sas.

Men med "spegelvänd kona" menar du att bitarna inte är identiska utan höger/vänster typ?

Svärfar kan säkert köra fram dom men frågan är pris och om du inte hittar ngn som står i skuld till dig på närmre håll?

Med stål avses "material som verkligen håller för tuffa tag". Krav på härdad tom?

Skrik om ingen nappar eller om jag ska ställa frågan.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



En höjd för konhålet vore bra oxå.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



*morr*

Jag har en 3D-modell klar på biten nu...men bilden jag skulle visa var för stor för rejsa tyvärr.


_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20632



Re:

Andreas Lidström skrev:
En höjd för konhålet vore bra oxå.
29 eller 42mm beroende på vad du menar med höjd?

Skit: du menade ju naturligtvis i den andra ledden....

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Vilket jävla gnäll

Ser jag ut som cad-nörd eller.
Ska du ha vyerna i i Std eller Amerikansk version

Alla relevanta mått finns ju

Vanligt bonnjärn funkar alldeles utmärkt.
Funderade ett tag ifall jag skulle gå på nån aluminiumlegering, men då gnäller nog SFRo på det tror jag.

Kan du kolla pris och du vet ju vad som gäller

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Vi saknar fortfarande måttet i den vänstra bilden för hur högt konan ska sitta.

Sen är det bra om man vet exakt hur djupt urtaget i nederkant ska vara och om ytorna där skruvarna kommer ut ska ha en viss bestämd bredd...

Jag ska höra lite löst i helgen vad två sådana bitar kan kosta. Vi ska väl dock inte hoppas föööör mkt då maskintid är...maskintid.
*dax att göra som vissa andra på forumet och bygga sig en cnc-fräs...för stål*

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9907

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Re:

Andreas Lidström skrev:
Vi saknar fortfarande måttet i den vänstra bilden för hur högt konan ska sitta.

Sen är det bra om man vet exakt hur djupt urtaget i nederkant ska vara och om ytorna där skruvarna kommer ut ska ha en viss bestämd bredd...




ovankant till centrum koniskt hål 13mm
Urfräsningen i botten 9mm.
Lämna lika mkt material på insidan av 10mm hålet som på utsidan (~5,5mm)

_________________
Opel Speedster Race -03
Diverse Hemibilar

Anders Bisting
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Re:

Dude skrev:
Lämna lika mkt material på insidan av 10mm hålet som på utsidan (~5,5mm)


21mm totalt mao. Låter rimligt med tanke på urtaget för skruvskallen i andra ändan.

Har troligen ett svar på om det öht finns möjligheter innan dagen är slut.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
SÄLJES
K: Tillverkning av framvagnsdel med fräsmaskin
2670 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande