| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Tillverkning av framvagnsdel med fräsmaskin
|
2670 besök totalt |
|
Behöver 2st camberklossar tillverkade till TRR2 dvs Cortinan. I stål med kona för spindelled
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Det var en intressant vyplacering må jag säga.
Sen saknas det ett mått på urtagets djup. Själva U:et sas. Men med "spegelvänd kona" menar du att bitarna inte är identiska utan höger/vänster typ? Svärfar kan säkert köra fram dom men frågan är pris och om du inte hittar ngn som står i skuld till dig på närmre håll? Med stål avses "material som verkligen håller för tuffa tag". Krav på härdad tom? Skrik om ingen nappar eller om jag ska ställa frågan.
|
||
|
|
||
|
*morr*
Jag har en 3D-modell klar på biten nu...men bilden jag skulle visa var för stor för rejsa tyvärr.
|
||
|
Re:
Skit: du menade ju naturligtvis i den andra ledden.... |
||
|
Vilket jävla gnäll
Ser jag ut som cad-nörd eller. Ska du ha vyerna i i Std eller Amerikansk version
Alla relevanta mått finns ju
Vanligt bonnjärn funkar alldeles utmärkt. Funderade ett tag ifall jag skulle gå på nån aluminiumlegering, men då gnäller nog SFRo på det tror jag. Kan du kolla pris och du vet ju vad som gäller
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Vi saknar fortfarande måttet i den vänstra bilden för hur högt konan ska sitta.
Sen är det bra om man vet exakt hur djupt urtaget i nederkant ska vara och om ytorna där skruvarna kommer ut ska ha en viss bestämd bredd... Jag ska höra lite löst i helgen vad två sådana bitar kan kosta. Vi ska väl dock inte hoppas föööör mkt då maskintid är...maskintid.
*dax att göra som vissa andra på forumet och bygga sig en cnc-fräs...för stål*
|
||
|
Re:
ovankant till centrum koniskt hål 13mm Urfräsningen i botten 9mm. Lämna lika mkt material på insidan av 10mm hålet som på utsidan (~5,5mm) _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Re:
21mm totalt mao. Låter rimligt med tanke på urtaget för skruvskallen i andra ändan. Har troligen ett svar på om det öht finns möjligheter innan dagen är slut. |
||
![]() |
SÄLJES
|
2670 besök totalt |