Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1459 besök totalt |
Otroligt imponerande service och info...
...även för dom utan en rally VW!!! Inte så ny, men oslagen hitintills. ![]() http://www.vwmotorsport.com/TechInfo Denna borde tex intressera en rad personer här. http://www.vwmotorsport.com/TechInfo Mkt lärorikt som sagt, även utan VW. *man kanske skulle köpa en...nä, då blir nisse så nöjd ![]() |
||||||
Ja, här fanns ju en del... Inte så mycket till mk2, men mk3 är ju nästan samma bil och som sagt, det var ju en hel del generell info!
Fast jag funderar ju på vad du sökte på Andreas när du kom till den sidan. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Försökte få fram motorreglementet på Super 1600 i rally, men lyckades väl sådär på FIA:s sida... ![]() Men lite svar fick jag väl iaf. Då snubblade jag via en Polo in här/där... Men jag har varit där förr. ![]() |
||||||
Andreas: du som är insatt, vet du om man kan hitta homologerings eller grupp-n katalogen till E36 på nätet?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Insatt var väl kanske lite överord... Fast för nga år sedan hade man iaf E30 på sina fem fingrar. Lite kan man nog nu oxå kanske, men då var det ju snudd mm-angivelser på div racesaker... ![]() ![]() ![]() ![]() OJ, OT! Till E36 har jag inte sett ngt på nätet tyvärr. När jag fixade dessa handlingar till 318is betsällde jag dom från BMW Motorsport direkt med ett snigelbrev. Funkade perfekt, men det var innan internets stora era. Så tyvärr. Men säg gärna till om du ser ngt. |
||||||
Lite har jag sprungit på till E36 i digital form. Dock bara grupp-N och grupp-A kataloger, inte någon sådan där stor homologeringspärm med detaljbeskrivningar.
E3630_GRPN.pdf E3632_GRPN.pdf M3_Gr.A_3.0+3.2l.pdf M3_Gr.A_3.0+3.2l_UPDATE_280501.pdf /Gunnar _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
|
||||||
Re: otroligt imponerande service och info...
[quote="Andreas Lidström Denna borde tex intressera en rad personer här. http://www.vwmotorsport.com/TechInfo *[/quote] Tycker den ser ut som något man ritat i MS Paint... ![]() _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||
![]() Vore kul om du kunde länka oss till ngt liknande för PFC oxå. MYCKET intressant. ![]() |
||||||
Jag kan rita en i paint om du vill ![]() |
||||||
Perfekt, tackar Gunnar. Har haft gruppN katalogen i pappersform men har tappat bort den. Du har inte den katalogen till E30 också? har inte bestämt mig på vilken kaross jag ska bygga på. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Retorisk fråga eller hur? ![]() M3E30_GrN.pdf
Hmm, nu var du allt lite hemlighetsfull. Jag måste nog ta en sväng förbi garaget ditt när jag är hemma.... /Gunnar _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Det vill jag också ha! ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Ni skulle tappa hakan om jag visade graferna...
![]() Nja, det är så att PFC inte lämnar ut några uppgifter från dynokörningar (inte ens till mig..). Deras förklaring är att en graf (oavsett vilket företag den kommer ifrån) kan modifieras för att påvisa vissa önskvärda data och egentligen inte säger något om hur delarna fungerar i verkligheten på en viss bil/bana. Därför har PFC och deras distributörer som policy att erbjuda team att testa beläggen på aktuellt fordon under reella förhållanden. Skulle PFC-delarna inte motsvara förväntningarna emotses en skriftlig rapport om vad som inte upplevdes positivt och 'vi' tar tillbaka testdelarna utan att några kostnader uppkommer. Om teamet är nöjda så behåller de delarna och betalar självklart för dem. Personligen tycker jag systemet är mkt bra och det är uppskattat av kunderna. Jag är en ödmjuk person som respekterar mina kollegor och gillar inte att skryta, men det är inte många som plockat ur beläggen efter testet... ![]() De har iaf lovat mig att få se på en inspelad dynokörning av deras nya ok när vi ska träffas på Autosport i januari. _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1459 besök totalt |