Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Otroligt imponerande service och info...
1459 besök totalt
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Otroligt imponerande service och info...

...även för dom utan en rally VW!!!

Inte så ny, men oslagen hitintills. thumbs up

http://www.vwmotorsport.com/TechInfo/Tech1.asp

Denna borde tex intressera en rad personer här.

http://www.vwmotorsport.com/TechInfo/PaigdPadsGraph.pdf

Mkt lärorikt som sagt, även utan VW.

*man kanske skulle köpa en...nä, då blir nisse så nöjd *

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Ja, här fanns ju en del... Inte så mycket till mk2, men mk3 är ju nästan samma bil och som sagt, det var ju en hel del generell info!

Fast jag funderar ju på vad du sökte på Andreas när du kom till den sidan.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Nisse Classon skrev:

Fast jag funderar ju på vad du sökte på Andreas när du kom till den sidan.


Försökte få fram motorreglementet på Super 1600 i rally, men lyckades väl sådär på FIA:s sida...

Men lite svar fick jag väl iaf.

Då snubblade jag via en Polo in här/där... Men jag har varit där förr.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Andreas: du som är insatt, vet du om man kan hitta homologerings eller grupp-n katalogen till E36 på nätet?

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
koni skrev:
Andreas: du som är insatt, vet du om man kan hitta homologerings eller grupp-n katalogen till E36 på nätet?


Insatt var väl kanske lite överord... Fast för nga år sedan hade man iaf E30 på sina fem fingrar. Lite kan man nog nu oxå kanske, men då var det ju snudd mm-angivelser på div racesaker...

OJ, OT!

Till E36 har jag inte sett ngt på nätet tyvärr. När jag fixade dessa handlingar till 318is betsällde jag dom från BMW Motorsport direkt med ett snigelbrev. Funkade perfekt, men det var innan internets stora era.

Så tyvärr. Men säg gärna till om du ser ngt.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1234



Lite har jag sprungit på till E36 i digital form. Dock bara grupp-N och grupp-A kataloger, inte någon sådan där stor homologeringspärm med detaljbeskrivningar.

E3630_GRPN.pdf
E3632_GRPN.pdf
M3_Gr.A_3.0+3.2l.pdf
M3_Gr.A_3.0+3.2l_UPDATE_280501.pdf

/Gunnar

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Toppen Gunnar! thumbs up

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



Re: otroligt imponerande service och info...

[quote="Andreas Lidström

Denna borde tex intressera en rad personer här.

http://www.vwmotorsport.com/TechInfo/PaigdPadsGraph.pdf

*[/quote]


Tycker den ser ut som något man ritat i MS Paint...

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281


Trådstartare
Re: otroligt imponerande service och info...

Stacke skrev:
Andreas Lidström skrev:


Denna borde tex intressera en rad personer här.

http://www.vwmotorsport.com/TechInfo/PaigdPadsGraph.pdf




Tycker den ser ut som något man ritat i MS Paint...


hehe

Vore kul om du kunde länka oss till ngt liknande för PFC oxå. MYCKET intressant.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Re: otroligt imponerande service och info...

Andreas Lidström skrev:

Vore kul om du kunde länka oss till ngt liknande för PFC oxå. MYCKET intressant.


Jag kan rita en i paint om du vill

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



GunnarÖ skrev:
Lite har jag sprungit på till E36 i digital form. Dock bara grupp-N och grupp-A kataloger, inte någon sådan där stor homologeringspärm med detaljbeskrivningar.

E3630_GRPN.pdf
E3632_GRPN.pdf
M3_Gr.A_3.0+3.2l.pdf
M3_Gr.A_3.0+3.2l_UPDATE_280501.pdf

/Gunnar


Perfekt, tackar Gunnar. Har haft gruppN katalogen i pappersform men har tappat bort den.

Du har inte den katalogen till E30 också? har inte bestämt mig på vilken kaross jag ska bygga på.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1234



koni skrev:
Du har inte den katalogen till E30 också?

Retorisk fråga eller hur?
M3E30_GrN.pdf

koni skrev:
har inte bestämt mig på vilken kaross jag ska bygga på.

Hmm, nu var du allt lite hemlighetsfull. Jag måste nog ta en sväng förbi garaget ditt när jag är hemma....


/Gunnar

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Re: otroligt imponerande service och info...

Andreas Lidström skrev:
Stacke skrev:
Andreas Lidström skrev:


Denna borde tex intressera en rad personer här.

http://www.vwmotorsport.com/TechInfo/PaigdPadsGraph.pdf




Tycker den ser ut som något man ritat i MS Paint...


hehe

Vore kul om du kunde länka oss till ngt liknande för PFC oxå. MYCKET intressant.


Det vill jag också ha! thumbs up Kom igen nu Stacke!

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



Ni skulle tappa hakan om jag visade graferna...

Nja, det är så att PFC inte lämnar ut några uppgifter från dynokörningar (inte ens till mig..). Deras förklaring är att en graf (oavsett vilket företag den kommer ifrån) kan modifieras för att påvisa vissa önskvärda data och egentligen inte säger något om hur delarna fungerar i verkligheten på en viss bil/bana. Därför har PFC och deras distributörer som policy att erbjuda team att testa beläggen på aktuellt fordon under reella förhållanden. Skulle PFC-delarna inte motsvara förväntningarna emotses en skriftlig rapport om vad som inte upplevdes positivt och 'vi' tar tillbaka testdelarna utan att några kostnader uppkommer. Om teamet är nöjda så behåller de delarna och betalar självklart för dem. Personligen tycker jag systemet är mkt bra och det är uppskattat av kunderna. Jag är en ödmjuk person som respekterar mina kollegor och gillar inte att skryta, men det är inte många som plockat ur beläggen efter testet... thumbs up

De har iaf lovat mig att få se på en inspelad dynokörning av deras nya ok när vi ska träffas på Autosport i januari.

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Allmänt banåkaforum
Otroligt imponerande service och info...
1459 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande