Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Störst bäst o vackrast? (lite o.T.)
2 besök senaste veckan (2117 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Lite humor:

Störst?

Störst?

Jag tror jag iof har listat ut det

(det är som Rejsa, man kan alltid vara störst på nånting, gäller bara lista ut vad det är )

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Rejsa är en liten plutt i jämförelsen med de största siterna, Garaget t.ex. är befolkat av otroligt mycket folk! Men man ser också i statistiken att ni som hälsar på just här på Rejsa läser idogt mycket o besöker ofta (det har jag hört förr från vissas fruar/flickvänner bland annat )

Statistiken är hämtad från SIS-index och Kia-index, data gäller vecka 4 i år.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Kan du inte lägga med SBF.se också

Sidvisningar/besök kan ju ha med sitens upplägg också, tidningssiterna brukar ju klämma in allt material de har på en sida.
Här blir det ju lätt 2-3 sidvisningar innan man vet om ämnet var intressant eller inte.

Men med få sidvisningar per besök så borde det betyda att man inte fastnar alltför länge (dvs löpsedeln sålde inte artikelinnehållet). Men man ser en tydlig skillnad mellan "statisk" tidning och interaktivt forum.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Niklas Falk skrev:
Kan du inte lägga med SBF.se också

Sidvisningar/besök kan ju ha med sitens upplägg också, tidningssiterna brukar ju klämma in allt material de har på en sida.
Här blir det ju lätt 2-3 sidvisningar innan man vet om ämnet var intressant eller inte.

Men med få sidvisningar per besök så borde det betyda att man inte fastnar alltför länge (dvs löpsedeln sålde inte artikelinnehållet). Men man ser en tydlig skillnad mellan "statisk" tidning och interaktivt forum.

Verkligen, papperstidningarna som flyttar ut på nätet har väldigt svårt att få folk o stanna o läsa fler sidor. De websiter som vuxit upp från scratch som communitysiter får enormt mycket fler lästa sidor per besök. Forumbaserade kontra nyhetssidor, blir ju så automatiskt då. Jag har uppdaterat tabellen med bl.a. sidor per besök (S/B).

Precis som du säger så använder man ju siterna väldigt olika. Men ändå lite konstigt med tidingssiterna, de har ju ofta en mycket innehållsrik förstasida, men den består ju oftast av massa ingresser och du måste klicka dig vidare för att läsa hela artikeln. Trots detta så är det få lästa sidor per besök.

Rejsa har det högtsa värdet på antal besök per unik besökare. Dvs vi är attans envisa att kika in många ggr per vecka. Det känns som det stämmer ganska bra Sen om man tittar på Garaget.org, de har enormt många lästa sidor per besök, helt i en egen klass!! Känns rimligt med en site med många kul bilder o surfa runt o klicka på

Göteborg
Här sen Nov 2002

Garaget har ju ett upplägg där dom har ett galleri som borde generera en sidläsning per bild?
Klickar man runt på lite bilar så blir det ju snabbt många sidor.

BMW 330i -05
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

vad är fördelen med stora sidor då? man ser ju vad det är för folk som kommer dit också, " hjälp! kan jag sätta dumpventil på min 740 glt?"

nej tack Rejsa.nu!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Rejsas profil kommer inte ändras. Det är garanterat

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Har det blivit som du väntade dig då, Magnus?

Uppfyller vi förväntningarna
Kanske t.o.m. att skriva rejsas "historia"?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det är bara att gratulera Magnus! thumbs up

Gissar att Autolife.se vill ta en del av kakan också, och ta sig upp på listan.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

P.P. skrev:
Har det blivit som du väntade dig då, Magnus?

Uppfyller vi förväntningarna
Kanske t.o.m. att skriva rejsas "historia"?

Att det här med köra bana o så är skitskoj visste jag ju från början Men att det skulle bli en såpass stor site hade jag aldrig trott. Så jag är extremt positivt överaskad! Jag satte ju från början en ganska tydlig nisch och begränsning på vad vi pysslar med här, och den håller jag benhårt på fortfarande. Jag är inte intresserad av en allmän bred bilsite där allt från nya bruksbilsmodeller, biltillbehör, F1 och bensinförbrukning i stadskörning avhandlas i en salig röra. Och inte heller en motorsportsite där man bara diskuterar motorsport från ett åskådarperspektiv, näää, "kan själv" som det heter, en site för utövare, från jag-åker-på-en-slalom-träff-per-år-med-familjevolvon till avancerade raceteam och allt där emellan. Stora famnen och välkommen säger jag då

Det otroliga är att det dagligen är 10-20 nya entusiaster som registrerar sig. Varje dag. Fortfarande! Wow!

Sen kan jag väl tycka att det ibland kan bli inlägg här och där med något lite religiöst över sig, visserligen "åt rätt håll" intressemässigt om du förstår vad jag menar men inte helt lyckat. Att det händer är nog svårt att undvika men är så många som möjligt medvetna med risken så kan man nog få ett trevligare forum där man accepterar att andra kan ha andra intressinriktningar även om de inte ska avhandlas här på Rejsa. Jag tycker det har varit jättebra på den här fronten ett bra tag men det var väl en del för ett tag sen.

Sen hoppas jag att det här otroligt spännande med att utvecklas som förare tar för sig och tar lite mer plats (köranalyser, bandiskussioner) och skruvadrivlina inte tar över för mycket. Men jag vet att det blir en hel del skruvabildiskuterat, så är det ju helt enkelt. Men hellre fler ställa-in-chassit-frågor än vilken-koppling-håller-mitt-trim. Jag tror vi hittat en bra balans med skruvabanåkabilforumet och även de ganska fria egna "våra race- och banåkabilar"-trådarna man kan ha där man kan skriva och fundera kring den egna bilen ganska fritt.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jo en sak till! Att vi kan vara så här jättemånga och det är så oooootroligt sällan det blir något tjafs, ja ni är helt otroliga allihop! Tack för att ni allihop anstränger er så! Det funkar ju finfint!!!!

Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Magnus Thomé skrev:
Jo en sak till! Att vi kan vara så här jättemånga och det är så oooootroligt sällan det blir något tjafs, ja ni är helt otroliga allihop! Tack för att ni allihop anstränger er så! Det funkar ju finfint!!!!

Jag skulle vilja säga tack för att vi får vara här och för att du satt upp så pass bra regler thumbs up

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
En del tror att jag lägger massa arbete på Rejsa men de senare åren så är det faktiskt moderatorerna som gör det, inte jag. Så bjussa dem på en eller om ni träffar nån av dem! Tack vare att ni är snälla mot varandra nästan jämnt, postar på rätt ställen och håller er inom ramarna för vad vi snackar om i de olika forumen för det mesta så går de inte på knäna för jämnan thumbs up Men en del jobb blir det ju för dem och de måste ju liksom kontinuerlig hålla ett öga på vad som skrivs överallt här.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Magnus Thomé skrev:
Att vi kan vara så här jättemånga och det är så oooootroligt sällan det blir något tjafs, ja ni är helt otroliga allihop! Tack för att ni allihop anstränger er så! Det funkar ju finfint!!!!

Sitter man i din soffa får man sköta sig.

Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003

Re:

Erik B skrev:

Sitter man i din soffa får man sköta sig.

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Nicke Lindgren skrev:

thumbs up

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag kan bara säga

Kramfors / Linköping
Här sen Maj 2005

Inte störst, men garanterat trevligast! thumbs up

Stockholm
Här sen Dec 2002

Brukar man inte tala om "lojalitet" när besöken per användare är högt? I så fall har rejsa de mest trogna läsarna/besökarna som återkommer regelbundet. thumbs up

Tittade på registreringsdatum häromdagen...2002? nu 2009, har jag läst här mer eller mindre religiöst varje dag i sex år? Det är ju nästan skadat...

Allmänt banåkaforum
2 besök senaste veckan (2117 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande