Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
identifiering av alcon ok
1858 besök totalt
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Jag är på jakt efter belägg till oken nedan någon som vet var man han hitta info om dom här oken som sitter bak på en S2'a
Jag tror att dom är några år gamla vilket syns på fastsättningen av beläggen typ spännhasp eller vad man kan kalla det.
Beläggen ska vara ca 93 långa och 44 höga.

Hammarby/Sthlm
Här sen Sep 2004

Du kan ju jämföra med dessa belägg på denna sida. Tryck på typnummret till höger för mått.

http://www.braketechnology.com/caliper.html#alcon

Citera
Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Aris skrev:
Du kan ju jämföra med dessa belägg på denna sida. Tryck på typnummret till höger för mått.

http://www.braketechnology.com/caliper.html#alcon

Tackar, men det finns inga som kommer tillräckligt nära

Göteborg
Här sen Nov 2002

Dum fråga kanske men har du frågat Alcon?

BMW 330i -05
Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

offtopic men man kan inte få fler bilder på den bakvagnen? thumbs up

Mantorp
Här sen Nov 2002

Rita av belägget på ett papper som du faxar, eller scannar in, till Per på PEAN.

Han kan garanterat hjälpa dig med ett belägg som går att få dit med rimliga slipinsatser.

På Saaben åker vi tex BMW M3-belägg runt om, fast "det inte finns nga som passar vår bil" enligt alla andra. På gammla bilen var det samma fram och Volvo 240-belägg bak. Allt går med lite vilja och god service. thumbs up

Sen finns bara ett val av belägg för oss med tyngre bilar, särskillt om man har lite mos i maskin. PFC är bästa bromsarna och oslagbart bästa ekonomin har vi lärt oss...den hårda vägen.

Niklas L
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Lind4hl skrev:
offtopic men man kan inte få fler bilder på den bakvagnen? thumbs up

Det kanske går att ordna, när minnet infinner sig

Citat:
Rita av belägget på ett papper som du faxar, eller scannar in, till Per på PEAN.

Han kan garanterat hjälpa dig med ett belägg som går att få dit med rimliga slipinsatser.

På Saaben åker vi tex BMW M3-belägg runt om, fast "det inte finns nga som passar vår bil" enligt alla andra. På gammla bilen var det samma fram och Volvo 240-belägg bak. Allt går med lite vilja och god service.

Sen finns bara ett val av belägg för oss med tyngre bilar, särskillt om man har lite mos i maskin. PFC är bästa bromsarna och oslagbart bästa ekonomin har vi lärt oss...den hårda vägen.

Jag har fått rätt nr på beläggen fram av Per, men bakbeläggen tänkte jag kolla med den samlade kunskapen här på rejsa om någon visste vad det kunde vara innan jag beställde.

1858 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande