| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Byte av bakvagn på e30
|
1363 besök totalt |
|
Byte av bakvagn på e30
Hej! Jag håller på och fixar min e30 och när jag ändå har den nerplockad så tänkte jag byta bakvagn på den,till något värre. Den största anledningen är nog för att det är trumbromsar på den ibak och jag vill ha skivor runt om. Nu till frågan: Kan jag ta en bakvagn från tex 535, eller 325 e36? Jag ska köpa mig ett par nya eller beggade stötdämpare senare både fram och bak senare, ås jag är inte speciellt intresserad av dom, utan bakvagnen och bromsar. om jag byte så kommer det förmodligen bil 5 bult ibak. Hur får jag 5bult ifram? Byter jag bara spindel och sätter på fjäderbenen? // Tobbe _________________ Tobias olander |
||
|
Du har väl läst här:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Den här frågan är lite väl specifik för detta forumet... Fråga på ett märkesforum eller dra igång en biltråd under "Våra race och banåkarbilar" och bogsera över frågan dit... så plockar vi bort denna tråden sedan... OK? |
||
|
kolla i "Våra race- och banåkarbilar" forumet så finns det en hel del e30 som byggt om för banåka.
|
||
|
Re:
okej, förlåt. Jag drar igång en tråd där inne! _________________ Tobias olander |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Byte av bakvagn på e30
|
1363 besök totalt |