Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Sökfunktionen fungerar inte?
<<   1, 2
5947 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Re:

Magnus Thomé skrev:
Nisse977 skrev:
Varje gång jag gått in på rejsa genom åren så har jag tryckt på "sök-knappen" sedan matat in mitt användarnamn "Nisse977" under "författare" för att få upp alla trådar jag skrivit i och på så sätt se vilka som uppdaterats senast osv.

Men din sökning finns ju direkt tillgänglig på alla forumsidor: "Egna: 1d 3d 7d "

Nja inte riktigt va? om jag tex vill se de trådar jag skrivit i så kommer alla de trådarna fram i datum-ordning om jag sökte på mitt namn som tidigare beskrivet. Den funktionen finns inte på dessa knappar eftersom det är begränsat till max 7 dagar tillbaka, men det kanske går att lägga till en knapp efter 7d som gör just detta?, det vore ju helt perfekt! 7d+ eller vad kan man kalla den

Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007

Jag tänker inte säga nåt speciellt konstruktivt utan bara upplysa forumansvariga om att det var bättre förr.

Mellan två banåkabilar..
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re:

Nisse977 skrev:
men det kanske går att lägga till en knapp efter 7d som gör just detta?, det vore ju helt perfekt! 7d+ eller vad kan man kalla den

Innan det finns en liknande knapp kan du haxxxorzza "Egna-funktionen" genom att skriva in ett högre värde i "search-time"attributet i länken som kommer upp när du trycker på 1d/3d/7d...:

rejsa.nu/forum/search.php?search_id=newposts&search_time=170&only_mine=1

Jag var själv tvungen att göra det för att hitta ett gammal ämne jag hade lagt in.. Hur mycket än jag gillar google och allt vad dom gör så tycker jag ett forum behöver forumets egna sökfunktioner

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Nu finns både och. Äta kakan och ha den kvar

Men om flera använder den nya sökfunktionen via google så kanske det blir färre sököverbelastningar på rejsa osså thumbs up

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

djungel-Jim skrev:
Nisse977 skrev:
men det kanske går att lägga till en knapp efter 7d som gör just detta?, det vore ju helt perfekt! 7d+ eller vad kan man kalla den

Innan det finns en liknande knapp kan du haxxxorzza "Egna-funktionen" genom att skriva in ett högre värde i "search-time"attributet i länken som kommer upp när du trycker på 1d/3d/7d...:

rejsa.nu/forum/search.php?search_id=newposts&search_time=170&only_mine=1

Jag var själv tvungen att göra det för att hitta ett gammal ämne jag hade lagt in.. Hur mycket än jag gillar google och allt vad dom gör så tycker jag ett forum behöver forumets egna sökfunktioner

Dags att ändra 1d 3d 7d till tex 1d 7d 30d ??

Göteborg
Här sen Aug 2005

Ja det låter perfekt

thumbs up

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Nisse977 skrev:
Ja det låter perfekt

thumbs up

Done

Göteborg
Här sen Aug 2005

Tackar för det!

Bra dock att gamla sökfunktionen finns kvar ändå, eftersom jag tex gillar att följa ett gäng trådar som jag en gång i tiden har skrivit i, men kanske inte skrivit i på flera månader (eller år)

Ha kakan och äta den är gott!

Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007

Re:

Magnus Thomé skrev:
Nu finns både och. Äta kakan och ha den kvar

Men om flera använder den nya sökfunktionen via google så kanske det blir färre sököverbelastningar på rejsa osså thumbs up

Det tackar vi för!

Mellan två banåkabilar..
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

thumbs up thumbs up thumbs up

Kommer i fortsättningen enbart använda den gamla om jag inte hittar det jag söker

Varberg
Här sen Maj 2005

Vet inte om någon observerat detta, men jag som har vanan att använda back-knappen en del retar mig på att den nya söksidan (via Google) gör att man måste backa två steg för att komma tillbaka. (Firefox 3.0.5/Gentoo Linux/x86_64.) Första steget har till synes ingen som helst effekt, utan man ligger kvar på sidan med sökresultaten.

Annars är det ju klart trevligt att ha tillgång till två olika sökfunktioner! Båda har sina för- och nackdelar. thumbs up

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Foruminfo/frågor
Sökfunktionen fungerar inte?
<<   1, 2
5947 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande