|
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724

24 Nov 2003 18:32
Lennart Mäkinen skrev: | Gissa vad jag bokat för provkörning!  |
en trimmad mazda 121 ???
_________________ MackeMaehlum
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens

24 Nov 2003 19:25
|
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208

24 Nov 2003 19:38
Hmm skulle precis ladda ner topgear avsnittet.. 4,8k/sek för tillfället.. något att titta på imorgon verkar det som..
_________________ Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
|
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467

24 Nov 2003 19:47
_________________ Wer später bremst, fährt länger schnell...
|
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216

24 Nov 2003 19:58
Porsche-Daniel skrev: | Lika som bär? |
Det var min första tanke också!
Stolen är ju snodd direkt från M-Coupé!
Japanerna förnekar sig inte
Men bilen verkar trevlig...
_________________ Henrik Andersson
|
Anders Lundgren
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 165

24 Nov 2003 21:52
Atariman -> http://www.track-challenge.com/main.asp?useframe=tracktest1_e.asp?orde . . . .
om du trots inte ser att S2000 är snabbare än Boxter S med ovan länk så kan jag skriva exakt vad som står där:
S2000 1:18,9
Boxter S 1:19.0
Som sagt så är dessa tider totalt ointressanta eftersom dom inte är tillräckligt tillförlitliga för att faställa ett skit.
Endast en rejäl provkörning ger en rättvis bild av bilens egenskaper.
_________________ "Racing improves the breed" - Soichiro Honda
Civic 1.6VTEC -91 SS 1.26.29
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

24 Nov 2003 22:25
I Supertestet av Boxster S så kördes den på 1.18,3 och S2000 kördes på 1.18,9 på Hockenheim samt 8.32 resp. 8.39 på Nordslingan även detta finns på samma site.
Z4:an var dock snabbast med 1.18,1 resp 8.32.
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17965
Trådstartare

24 Nov 2003 22:34
Henrik A skrev: | Porsche-Daniel skrev: | Lika som bär? |
Det var min första tanke också!
Stolen är ju snodd direkt från M-Coupé!
Japanerna förnekar sig inte
Men bilen verkar trevlig... | Har lite svårt att se vad det skulle vara för negativt med att de kopierar M Coupé. Stolarna är förstås inte det bästa med den bilen, men det finns ju sämre bilar att sno idéer ifrån.
Vet någon vad som gör effektskillnaden i de två varianterna av RX-8? Här verkar bara den starkare säljas, men i Tyskland finns det en med 40hk mindre...
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
Gustav Uhlander
Fjollträsk
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2194

24 Nov 2003 22:37
Vet att det finns 3 avgasportar på den starkare men har för mig att det bara finns 2 på den mindre kraftfulla
_________________ Nu Porsche 996 Turbo.
Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
|
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216

24 Nov 2003 22:40
Lennart Mäkinen skrev: | Har lite svårt att se vad det skulle vara för negativt med att de kopierar M Coupé. Stolarna är förstås inte det bästa med den bilen, men det finns ju sämre bilar att sno idéer ifrån. |
Inget fel på förebilden, tvärtom!
Jag tycker bara det är tråkigt att japanarna fortfarande, år 2003, helt ogenerat plagierar detaljer från andra (ofta europiska) tillverkare. De kan ju vara innovativa om de vill! Resten av RX-8 är ju väldigt "egen" och spännande, både teknik och design.
Så spännande att jag har bokat en provkörning!
_________________ Henrik Andersson
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens

24 Nov 2003 22:53
|
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216

24 Nov 2003 23:26
Tack Elise!
Lite bättre ljud (och även bild) än den andra filmen (hela avsnittet) där det lät som om de hade kört ljudet genom en gitarrförstärkare med full dist.
_________________ Henrik Andersson
|
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003
Inlägg: 216

24 Nov 2003 23:28
Fel (dubbelpost, vänligen ta bort)
_________________ Henrik Andersson
|
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719

25 Nov 2003 00:05
Anders Lundgren skrev: | Atariman -> http://www.track-challenge.com/main.asp?useframe=tracktest1_e.asp?orde . . . .
om du trots inte ser att S2000 är snabbare än Boxter S med ovan länk så kan jag skriva exakt vad som står där:
S2000 1:18,9
Boxter S 1:19.0
Som sagt så är dessa tider totalt ointressanta eftersom dom inte är tillräckligt tillförlitliga för att faställa ett skit.
Endast en rejäl provkörning ger en rättvis bild av bilens egenskaper. |
Så ja, ta det lugnt nu...som Johan påpekade finns det andra tider angivna. :attention
_________________
|
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 539

25 Nov 2003 09:25
Bästa Top Gear på länge! Att Isle of Man har fri fart (på landsvägarna) var en nyhet för mig, kanske läge att försöka ta sig dit någon gång, Autobahn bjuder ju oftast inte på sådana vyer.
CSL:en imponerar mer och mer, insugningsljudet är bara för läckert. Lite synd att det inte går att välja en manuell låda, rimligen bör väl en sådan både vara billigare och lättare. När en sådan vagn är 5-10 år och lite mer överkomlig känns det som en vanlig låda är lite mer tillförlitlig.
Vad tror ni om andrahandsvärdet/kultstatusen på CSL, som en E30 M3 Sport Evo eller går den samma öde tillmötes som E36 M3 GT?
_________________ Magnus Lidholm
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17965
Trådstartare

25 Nov 2003 13:14
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724

25 Nov 2003 15:44
Hehe.. bara jag som tyckte att inslaget med Tyota pickuppen va lysande ????
_________________ MackeMaehlum
|
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131

25 Nov 2003 16:02
Magnus Lidholm skrev: | Bästa Top Gear på länge! Att Isle of Man har fri fart (på landsvägarna) var en nyhet för mig, kanske läge att försöka ta sig dit någon gång, Autobahn bjuder ju oftast inte på sådana vyer.
CSL:en imponerar mer och mer, insugningsljudet är bara för läckert. Lite synd att det inte går att välja en manuell låda, rimligen bör väl en sådan både vara billigare och lättare. När en sådan vagn är 5-10 år och lite mer överkomlig känns det som en vanlig låda är lite mer tillförlitlig.
Vad tror ni om andrahandsvärdet/kultstatusen på CSL, som en E30 M3 Sport Evo eller går den samma öde tillmötes som E36 M3 GT? |
Kommer inte ihåg vad Mfünf sa att det skiljer mellan manuell och SMG2.. 6kg någonting har jag för mej vilket inte är allt för giftigt...
|
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121

25 Nov 2003 16:04
Johan CooperS skrev: | Magnus Lidholm skrev: | Bästa Top Gear på länge! Att Isle of Man har fri fart (på landsvägarna) var en nyhet för mig, kanske läge att försöka ta sig dit någon gång, Autobahn bjuder ju oftast inte på sådana vyer.
CSL:en imponerar mer och mer, insugningsljudet är bara för läckert. Lite synd att det inte går att välja en manuell låda, rimligen bör väl en sådan både vara billigare och lättare. När en sådan vagn är 5-10 år och lite mer överkomlig känns det som en vanlig låda är lite mer tillförlitlig.
Vad tror ni om andrahandsvärdet/kultstatusen på CSL, som en E30 M3 Sport Evo eller går den samma öde tillmötes som E36 M3 GT? |
Kommer inte ihåg vad Mfünf sa att det skiljer mellan manuell och SMG2.. 6kg någonting har jag för mej vilket inte är allt för giftigt... |
Stämmer bra det, det är samma låda och koppling som i manuella bilar. SMG tillför ett styr- och reglersystem som totalt väger 6 kg.
|
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
|
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17965
Trådstartare
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet!
|
|