Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
BMW i Top Gear
<<   1, 2, 3
4466 besök totalt
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Gissa vad jag bokat för provkörning!

en trimmad mazda 121 ???

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Lennart Mäkinen skrev:
Gissa vad jag bokat för provkörning!

Verkligen något för dig. En bil som äntligen varvar över 8000!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=279&a=206305&previous . . . .

http://www.channel4.com/apps26/4car/jsp/main.jsp?lnk=231_2&reviewi . . . .
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Hmm skulle precis ladda ner topgear avsnittet.. 4,8k/sek för tillfället.. något att titta på imorgon verkar det som..

Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002

http://www.dn.se/content/1/c6/20/63/05/KONMazda1463.jpg

http://attitude.mine.nu/bilder/samuelM3GT/z3mcoupe/7.jpg

Lika som bär?

Hoppas inte det gör något att jag "lånar" din bil lite Samuel.

Stockholm
Här sen Jul 2003

Porsche-Daniel skrev:
Lika som bär?

Det var min första tanke också!
Stolen är ju snodd direkt från M-Coupé!
Japanerna förnekar sig inte thumbs down
Men bilen verkar trevlig...

Lund
Här sen Jan 2003

Atariman -> http://www.track-challenge.com/main.asp?useframe=tracktest1_e.asp?orde . . . .

om du trots inte ser att S2000 är snabbare än Boxter S med ovan länk så kan jag skriva exakt vad som står där:
S2000 1:18,9
Boxter S 1:19.0

Som sagt så är dessa tider totalt ointressanta eftersom dom inte är tillräckligt tillförlitliga för att faställa ett skit.

Endast en rejäl provkörning ger en rättvis bild av bilens egenskaper.

johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Lundgren skrev:
Atariman -> http://www.track-challenge.com/main.asp?useframe=tracktest1_e.asp?orde . . . .

om du trots inte ser att S2000 är snabbare än Boxter S med ovan länk så kan jag skriva exakt vad som står där:

I Supertestet av Boxster S så kördes den på 1.18,3 och S2000 kördes på 1.18,9 på Hockenheim samt 8.32 resp. 8.39 på Nordslingan även detta finns på samma site.

Z4:an var dock snabbast med 1.18,1 resp 8.32.
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Henrik A skrev:
Porsche-Daniel skrev:
Lika som bär?

Det var min första tanke också!
Stolen är ju snodd direkt från M-Coupé!
Japanerna förnekar sig inte thumbs down
Men bilen verkar trevlig...
Har lite svårt att se vad det skulle vara för negativt med att de kopierar M Coupé. Stolarna är förstås inte det bästa med den bilen, men det finns ju sämre bilar att sno idéer ifrån.

Vet någon vad som gör effektskillnaden i de två varianterna av RX-8? Här verkar bara den starkare säljas, men i Tyskland finns det en med 40hk mindre...

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

Vet att det finns 3 avgasportar på den starkare men har för mig att det bara finns 2 på den mindre kraftfulla

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003

Lennart Mäkinen skrev:
Har lite svårt att se vad det skulle vara för negativt med att de kopierar M Coupé. Stolarna är förstås inte det bästa med den bilen, men det finns ju sämre bilar att sno idéer ifrån.

Inget fel på förebilden, tvärtom!
Jag tycker bara det är tråkigt att japanarna fortfarande, år 2003, helt ogenerat plagierar detaljer från andra (ofta europiska) tillverkare. De kan ju vara innovativa om de vill! Resten av RX-8 är ju väldigt "egen" och spännande, både teknik och design.

Så spännande att jag har bokat en provkörning!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Testet av RX8 i Top Gear går att ladda ner från
http://216.120.243.141/~kscreat/video%20features%2044458484434/top%20g . . . .
Citera
Henrik A
Stockholm
Här sen Jul 2003

Tack Elise! thumbs up
Lite bättre ljud (och även bild) än den andra filmen (hela avsnittet) där det lät som om de hade kört ljudet genom en gitarrförstärkare med full dist.

Stockholm
Här sen Jul 2003

Fel (dubbelpost, vänligen ta bort)

Stockholm / London
Här sen Apr 2003

Anders Lundgren skrev:

Som sagt så är dessa tider totalt ointressanta eftersom dom inte är tillräckligt tillförlitliga för att faställa ett skit.

Endast en rejäl provkörning ger en rättvis bild av bilens egenskaper.

Så ja, ta det lugnt nu...som Johan påpekade finns det andra tider angivna. :attention

Här sen Nov 2002

Bästa Top Gear på länge! Att Isle of Man har fri fart (på landsvägarna) var en nyhet för mig, kanske läge att försöka ta sig dit någon gång, Autobahn bjuder ju oftast inte på sådana vyer.

CSL:en imponerar mer och mer, insugningsljudet är bara för läckert. Lite synd att det inte går att välja en manuell låda, rimligen bör väl en sådan både vara billigare och lättare. När en sådan vagn är 5-10 år och lite mer överkomlig känns det som en vanlig låda är lite mer tillförlitlig.

Vad tror ni om andrahandsvärdet/kultstatusen på CSL, som en E30 M3 Sport Evo eller går den samma öde tillmötes som E36 M3 GT?

Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
RX-8 är kul! thumbs up
Luktade dock lite olja när man bytt växel vid 9000rpm några gånger.

Gotteborg
Här sen Okt 2003

Hehe.. bara jag som tyckte att inslaget med Tyota pickuppen va lysande ????

Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus Lidholm skrev:
Bästa Top Gear på länge! Att Isle of Man har fri fart (på landsvägarna) var en nyhet för mig, kanske läge att försöka ta sig dit någon gång, Autobahn bjuder ju oftast inte på sådana vyer.

CSL:en imponerar mer och mer, insugningsljudet är bara för läckert. Lite synd att det inte går att välja en manuell låda, rimligen bör väl en sådan både vara billigare och lättare. När en sådan vagn är 5-10 år och lite mer överkomlig känns det som en vanlig låda är lite mer tillförlitlig.

Vad tror ni om andrahandsvärdet/kultstatusen på CSL, som en E30 M3 Sport Evo eller går den samma öde tillmötes som E36 M3 GT?

Kommer inte ihåg vad Mfünf sa att det skiljer mellan manuell och SMG2.. 6kg någonting har jag för mej vilket inte är allt för giftigt...
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Johan CooperS skrev:
Magnus Lidholm skrev:

Kommer inte ihåg vad Mfünf sa att det skiljer mellan manuell och SMG2.. 6kg någonting har jag för mej vilket inte är allt för giftigt...

Stämmer bra det, det är samma låda och koppling som i manuella bilar. SMG tillför ett styr- och reglersystem som totalt väger 6 kg.
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Lennart Mäkinen skrev:
RX-8 är kul! thumbs up

Har du provkört? Lite mer utförlig "recension" tack
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Elise skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
RX-8 är kul! thumbs up

Har du provkört? Lite mer utförlig "recension" tack
Jag har provkört nu och det kommer en längre recension, förhoppningsvis imorgon. Om man ska sno ett citat från en annan asiatisk tillverkare kan jag väl säga "Prepare to want one".

BMW i Top Gear
<<   1, 2, 3
4466 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande