Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2254 besök totalt |
Du får inte registrera dig med bara ditt förnamn (om du inte har ett väldigt ovanligt ) Lägg bara till något tex LotusErik, PerBN eller liknande helt enkelt. Hej och tackar ... som du ser Du har skrivit regler, ska jag ändra förnamn? ![]() Sorry ![]() ![]() |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag vet att några här missförstått reglerna lite. Så varför inte friska upp minnet ni osså ![]() ![]() ![]() -------------------------------------------------------- 2. om du vill vara anonym så har du kommit fel. Här måste du stå för vem du är och vad du skriver. Registrera dig helst med hela ditt namn, dvs för- och efternamn. Då kan du som signatur använda ditt smeknamn eller online-nick om du vill. om du inte vill registrera dig med ditt namn så måste du i så fall underteckna alla dina inlägg med ditt för- eller efternamn (helst båda) (enklast är att skriva in det under "Mina inställningar" så blir det automatiskt sen) Du får inte registrera dig med bara ditt förnamn eller bara ditt efternamn (om du inte har ett väldigt ovanligt ![]() blir påhoppad bara för att vi inte förstår att du heter så ![]() Det är ok med förnamn plus tillägg typ "Lotus Erik", "PerBN" eller liknande. -------------------------------------------------------- _________________ ![]() |
||||
|
||||
OK, så om jag fattat det här rätt så får jag inte registrera mig med enbart "Anders" som användarnamn, men t.ex. "Bengt" (eftersom det varken är mitt för- eller efternamn) skulle gå bra om jag undertecknade varje inlägg med "Anders". Korrekt?
Enklast vore kanske att kräva att man antingen undertecknade varje inlägg med både för- och efternamn, eller använde både för- och efternamn som användarnamn? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Jag Anders håller med Anders och skulle önska att även bostadsort blir ett litet krav ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
nailhead>>
Har ni kvar bilhandlaren fom såler jenkarbilar, om minne inte sviker mig nära rondellen? På 80 talet va det en Nörköpingsbo som hadde afferen? mvh/Presho från Gislaved som 1985 jobbade på denna bilfirma ![]() |
||||
Jag tycker gott att "vi" kunde ha både för och efternamn som ett krav.
![]() Jag tror att det bidrar till att bibehålla den goda stämningen här på forumet. "I verkliga livet" presenterar man sig ju alltid med för och efternamn. Man skulle ju aldrig komma på iden att skaka hand med någon och presentera sig som "Bengt" och hålla en skylt som det står "Anders" på i andra handen. ![]() Jag röstar för att vi undertecknar med hela namnet och skriver var vi bor. ![]() ![]() |
||||
Hej Lars!
Inte dumt alls.. Du kanske märker att jag länkat i signturfälten till presenations tråden..direkt till min inlägg? Bara en idé ![]() |
||||
Jag såg det. ![]() |
||||
*haha* Den modellen skulle göra det väldigt jobbigt för mig på konferenser och liknande eftersom jag har nåt vansinnigt svårt att komma ihåg namn... (jag lyckades faktiskt glömma bort min mors namn när jag skulle få en julklappsbok signerad åt henne för nåt år sedan, så det blev fel namn i den - ja va tusan, jag flyttade ju hemifrån redan när jag var 23 och jag kallar henne ytterst sällan vid förnamn ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Ingen borde ju vara rädd för att ståta med sitt namn i en diskussion. Det vore ju som att gå med i ett demonstrationståg och bära mask för ansiktet. Sånt tolkar jag som att man inte står för de åsikter man framför.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Håller med fullständigt, Kalle!
![]() Jag kom precis på att jag en gång i tiden jobbade med en kille som alla kallade för Kalle, men han hette egentligen Lennart. Väldigt märkligt för hans efternamn påminde inte heller nåt om nån Karl. Tog ett bra tag innan jag fattade vem den där Lennart var som stod uppsatt på arbetsschemat... Jaja, någon fördel är det inte i alla fall, så om det blir en omröstning så är jag för både för- och efternamn. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Du har PM angående detta OT-ämne ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
|
||||
Jag kan bara hålla med! Magnus: Släpp inte på reglerna nu, att vara anonym håller inte på det här forumet! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Att forumet har tagit den form som det har idag, där det i mina ögon särskiljer sig markant från andra forum beror i mycket på namnpolicyn IMo. Man kan inte gömma sig bakom något skumt nätpseudonym och häva ur sig saker till höger å vänster.
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2254 besök totalt |