Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20 >> 72965 besök totalt |
-:|Updatering - 2009-02-20|:-
I dag hade en chans att stå vid fräsen ett tag (läs några timmar) så självklart tog jag den. Kan man inte se AC/DC lira live så är fräsen det näst bästa ![]() Jag hade ingen färdig cad ritning på flänsen mellan DP och turbo, men jag kunde skriva ut bilden på orginal varianten iaf. Den fick duga. Klippte ut den och ritade av den. Då kom första problemet, färgen i pennan tålde inte skärvätskan, så jag råkade fräsa lite för långt. Flänsen ska ändå svetsas om lite för att jag vill ha en vägg mellan de vanliga avgaserna och avgaserna genom WG'n. Men flänsen blev inte helt lyckad...ser ut som skit. Det går ändå att fixa till den och de yttre konturerna är inte färdiga. Får se om jag lägger mer tid på den eller gör färdigt cad modellen och tänker igenom allt om den några gånger till. Det blev tyvärr inga bilder i dag. _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
_________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-02-21|:-
I dag fick jag nog på att vela om skärmkanten. Så jag köpte en universal skärmkant av en kompis och började kapa/svetsa ![]() Det ser väl inte jättebra ut, men det får duga. Har dock samlat på mig några ideér om hur jag ska göra det bättre på andra sidan. Garaget där jag har min plats kallas för Pokemon garaget och vi har en liten konstnär som har förevigat detta på bardisken och väggen ![]() Bilder: Pokemon garaget (bilder målade av BamBam) ![]() ![]() Kapat bort en del av skärmkanten höger bak ![]() Svetsat lite i hjulhuset bak ![]() Min nya skärmkant ![]() Svetsat dit den ![]() ![]() ![]() ![]() Färdigsvetsat runt diffen, redo för slipning ![]() Vem har flest tomma energidrycks burkar på taket här på rejsa? ![]() ![]() Fler bilder på skärmkanten, dock syns det inte så bra ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
_________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
Det är som mina kompisar dom skriver alltid nåt i framrutan eller lämnar en lapp ang rost m.m.
_________________ BJÖRN PALMQVIST Tack till:SDV,NIKABmotor, RAIDOPOWER.COM,Do88.se Kudoz.se,Mocomp.se m.m. Jag kommer blåsa i från er alla!! |
-:|Updatering - 2009-03-02|:-
Så där då har jag införskaffat lite (läs ca 18kg) aluminium som så småningom ska bli fin-fina subframe bussningar. Det är totalt 20st halvor som ska svarvas. I dag hann jag med att göra de 4 minsta som är till framvagnsbryggan. Bilder: Köpte lite aluminium (skivan ska till KTH-R om den duger) ![]() En idolbild....ser lite konstig ut vid munnen, tror att jag rättar till snusen ![]() De övre subframe bussningarna fram ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
Kul att se att det rör på sig
![]() Med lite tur kommer du säkerligen ut före alla andra i erat garage :P //mvh Gustav med massa plast delar på loftet ovanför din bil ![]() _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
hehe målet är ju att iaf hinna med en provtur i sommar
![]() det vore ganska snopet om jag hann ut först :P Då vet jag vem du är ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-03|:-
Arbetet med bussningarna fortsätter. Jag lär mig fortfarande (är ju inte död än), så det gick lite segare i dag. Hann färdigt med en av de udnre halvorna till framvagnsbryggan. Radien ska egentligen vara 6mm, men jag (läs Janne, verkstads mekanikern) hittade bara ett skär som var på 8mm. Ska nog tillverka ett eget skär så att det blir rätt radie. Bilder: En av de undre halvorna till framvagnsbryggan ![]() ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
Tack så mycket
![]() Jag köpte det på Ståldepån i lunda (ett lite längre stenkast från spånga station). _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-05|:-
I dag la jag upp den stora stången i kallsågen för att kapa till lämpliga stycken att bearbeta i svarven. Jag kapar den så att jag får ut 3 bussningar ur samma stycke. Det sista stycket innehåller dock 2 bussningar bara. Bilder: Stycket bearbetas i svarven ![]() En bussning redo för nästa arbetsmoment ![]() De 2 sista bussningarna av stycket bearbetas ![]() Nu saknas det bara några radier ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-06|:-
Hann inte jobba så mycket med mina egna grejer i dag. Men jag fick lite tid över och svarvade radier på de stora bussningarna som jag höll på med senast. Bilder: Bussningarna som jag har svarvat hittills ![]() Svarvat radier på de stora till bakvagnsbryggan ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-07|:-
I dag blev det en sväng till garaget ![]() Jag var svets sugen som bara den, så det var bara att sätta igång. Efter ett antal timmar är jag klar med den främre delen av skärmkanten höger bak, har bara 2 plåtar att knacka till som ska ersätta den dåliga mot tröskeln. Jag har testat att montera plast detaljerna som ska vara precis bakom dörren och dom passar. Diffen fick flytta på sig och hamnade i hyllan. Jag började att kapa lite i skruvarna som håller de nedre länkarmarna men tog dock ingen bild på det. Bilder: Nu finns det nog mer frisk och rostfri plåt än rostig i hjulhuset ![]() ![]() ![]() Bakvagnsbryggan fick släppa taget om diffen ![]() ...som hamnade i hyllan ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-10|:-
Lite mer tid har spenderats i svarven ![]() Nu har jag bara 9 av 20 bussningshalvor kvar ![]() Bilder: Fler bussningar svarvas fram ![]() De främre små halvorna har blivit lite snyggare ![]() Nu har denna rätt radie ![]() Bussningarna till bakvagnen som är färdiga ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-14|:-
I dag hade jag ett bra pass i garaget ![]() En kompis följde med som behövde ett break från pluggandet. Jag blev positivt överraskad när han ville hjälpa till så pass mycket som han ändå gjorde. Han både skrapade underredsmassa och svetsade ![]() Tröskeln krävde en del pyssel då det var rost på några av innerväggarna. Men vi fixade det! ![]() Bilder: Fick lite hjälp i garaget i dag ![]() ![]() Han skrapade lite underredsmassa åt mig ![]() ![]() Hittade mer rost ![]() ![]() Men efter ett pass (kapning, slipning och svetsning) var det ett minne blott ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-16|:-
Nu börjar höger hjulhuset bak likna ett hjulhus igen ![]() De främre hålen är igensvetsade och jag började svetsa fast plåten som jag knackade ihop precis efter kapningen i hjulhusen började. Nu är jag även ett antal brännmärken rikare. Måste ha varit rekord ![]() Brände mig t.o.m. Ordentligt på rumpan :S Bilder: Mindre hål till hjulhuset ![]() ![]() ![]() Började även svetsa dit plåten som har sovit på hyllan sedan jag satte kapen i bilen för första gången ![]() ![]() ![]() Diffen fick en omgång av den roterande stålborsten ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
-:|Updatering - 2009-03-17|:-
Det går segt med hjulhuset, men det går iaf i rätt riktning ![]() Än så länge är det kul att passa in plåtarna. Men lite pauser behövs och då plockar jag upp varmluftspistolen och skrapan och jobbar lite med underredsmassan. Bilder: Bankade ut bussningarna ur bakvagnsbryggan ![]() Höger hjulhus bak blir bara bättre och bättre :P ![]() ![]() På insidan ser det ut så här ![]() Tog bort lite mer underredsmassa ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20 >> 72965 besök totalt |