Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vart kan man köpa NYTT kontaktstycke till Edis tändspole
2473 besök totalt
niklas.johansson
Göteborg
Här sen Okt 2006

Trådstartare

Hej,

Är det någon här som vet vart man kan köpa nya kontaktstycken till EDIS4 tändpolar?

Har hittat något ställe i England men skulle föredra något i Sverige eftersom frakten blir enorm för några få kontakter.

Eller ännu bättre om någon vet vem som gör dem och vilket artikel nummer de har så man kan hitta dem på exempelvis Bejoken.

Tack på förhand

Citera
1817
Norrahammar
Här sen Aug 2007

Har du testat på närmsta Ford handlare . Skulle förvåna mig om dom inte kan skrammla fram reservdelar till deras bilar.

Astra F
Citera
super7
Umeå
Här sen Nov 2002

Re: Vart kan man köpa NYTT kontaktstycke till Edis tändspole

niklas.johansson skrev:
Hej,

Är det någon här som vet vart man kan köpa nya kontaktstycken till EDIS4 tändpolar?

Måste det vara nytt?
Annars så är det ju bara att fara på skroten och klippa lös en bit av härvan.

safe
Stockholm / Kalmar
Här sen Jan 2006

Letade som f*n efter edis-6 kontakter, hittade bara på http://trigger-wheels.com/store/index1.html i England. Frakten var inte så farlig, ~£7, det gick ganska fort att få grejerna också.

Porsche 924 -79 (busbil för gata)
Porsche 931 -79
Citera
niklas.johansson
Göteborg
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

1817 skrev:
Har du testat på närmsta Ford handlare . Skulle förvåna mig om dom inte kan skrammla fram reservdelar till deras bilar.

Dem kan tyvärr inte få tag på annat än en komplett härva.

super7 skrev:
Måste det vara nytt? Annars så är det ju bara att fara på skroten och klippa lös en bit av härvan.

Jag vill helst ha nya kontakter på allt för att slippa massa skarvar som kan krångla framöver.

safe skrev:
Letade som f*n efter edis-6 kontakter, hittade bara på http://trigger-wheels.com/store/index1.html i England. Frakten var inte så farlig, ~£7, det gick ganska fort att få grejerna också.

Dessa var dem jag också hittade. Dock blev frakten mycket dyrare för mig. Jag får ta och beställa därifrån ändå.

Tack för alla svar.

Citera
1817
Norrahammar
Här sen Aug 2007

Re:

super7 skrev:
Måste det vara nytt? Annars så är det ju bara att fara på skroten och klippa lös en bit av härvan.

Jag vill helst ha nya kontakter på allt för att slippa massa skarvar som kan krångla framöver.

Tack för alla svar.[/quote]

om nu inte Ford kan skaffa nya kontaktstycken utan att man behöver köpa hela kabelstammen så kanske dom kan få fram nya stift, isåfall kan du ju stifta om ditt befintliga kontaktstycke och undvika skarvar. Har dom inte stift heller så kolla formen på stiften så det inte är lika som bosch standard = finns på alla välsorterade verkstäder.

Astra F
Citera
niklas.johansson
Göteborg
Här sen Okt 2006

Trådstartare
Re:

1817 skrev:

om nu inte Ford kan skaffa nya kontaktstycken utan att man behöver köpa hela kabelstammen så kanske dom kan få fram nya stift, isåfall kan du ju stifta om ditt befintliga kontaktstycke och undvika skarvar. Har dom inte stift heller så kolla formen på stiften så det inte är lika som bosch standard = finns på alla välsorterade verkstäder.

Jag har inte några kontaktstycke ännu så det blir nog att beställa fråm Trigger Wheels.

Jag kan försöka ta kort på stiften så kanske man kan hitta vad det är för några stift om någon annan behöver framöver.

Ska försöka lägga beställningen i eftermiddag.

Citera
1817
Norrahammar
Här sen Aug 2007

ok, men vad kostar dom därifrån? När jag fiskade efter edis till min maskin så gav jag ett "tack ska du ha" till skrotnissen och han var lika glad för det . Om du inte beställs än så kolla på www.megasquirt.se om det inte finns ngn där som har kontakter i bra skick.
Mvh

Astra F
Citera
Skruva banåkabil
2473 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande