| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart kan man köpa NYTT kontaktstycke till Edis tändspole
|
2473 besök totalt |
|
Hej, Är det någon här som vet vart man kan köpa nya kontaktstycken till EDIS4 tändpolar? Har hittat något ställe i England men skulle föredra något i Sverige eftersom frakten blir enorm för några få kontakter. Eller ännu bättre om någon vet vem som gör dem och vilket artikel nummer de har så man kan hitta dem på exempelvis Bejoken. Tack på förhand _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||||||
|
Re: Vart kan man köpa NYTT kontaktstycke till Edis tändspole
Måste det vara nytt? Annars så är det ju bara att fara på skroten och klippa lös en bit av härvan. _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||
|
Letade som f*n efter edis-6 kontakter, hittade bara på http://trigger-wheels.com/store/inde
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Re:
Dem kan tyvärr inte få tag på annat än en komplett härva.
Jag vill helst ha nya kontakter på allt för att slippa massa skarvar som kan krångla framöver.
Dessa var dem jag också hittade. Dock blev frakten mycket dyrare för mig. Jag får ta och beställa därifrån ändå. Tack för alla svar. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||||||
|
Re:
Jag vill helst ha nya kontakter på allt för att slippa massa skarvar som kan krångla framöver. Tack för alla svar.[/quote] om nu inte Ford kan skaffa nya kontaktstycken utan att man behöver köpa hela kabelstammen så kanske dom kan få fram nya stift, isåfall kan du ju stifta om ditt befintliga kontaktstycke och undvika skarvar. Har dom inte stift heller så kolla formen på stiften så det inte är lika som bosch standard = finns på alla välsorterade verkstäder. _________________ Victor Johansson Manta GSI -87 Under konstruktion... Toyota Avensis -05 Astra F |
||||||
|
Re:
Jag har inte några kontaktstycke ännu så det blir nog att beställa fråm Trigger Wheels. Jag kan försöka ta kort på stiften så kanske man kan hitta vad det är för några stift om någon annan behöver framöver. Ska försöka lägga beställningen i eftermiddag. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||||||
|
ok, men vad kostar dom därifrån? När jag fiskade efter edis till min maskin så gav jag ett "tack ska du ha" till skrotnissen och han var lika glad för det
. Om du inte beställs än så kolla på www.megasquirt.se om det inte finns ngn där som har kontakter i bra skick.
Mvh _________________ Victor Johansson Manta GSI -87 Under konstruktion... Toyota Avensis -05 Astra F |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2473 besök totalt |