Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Snygga svetsar :D
3565 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
Tänk om man kunde svetsa så där snyggt i aluminium!!

http://www.yellowbullet.com/forum/showpost.php?p=1282128&postcount . . . .

Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Undra hur många timmars träning det ligger bakom men snygga va dom

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006

Snacka om aluminium porr
Ligger nog en hel del träning bakom dem där svetsarna skulle jag tro, så bra blir man inte på en månad Hehe

/Påsen

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004

Grrrrr

Att det finns såna människor.....

Han måste vara utomjording....

Att få EN sån snygg svets är inga jätteproblem men att kunna hålla den konsekvensen utan att man kan se vart han börjar om stör mig kraftigt men det går nog med pedal kanske.....

Sen har han förmodligen en mekanisk arm som inte skakar nåt

Sen snackar vi sjukt perfekt passform på rör och plåtar skulle tro att det är data ritat och skuret och 100% rent annars går det inte.....

Jo avis blir man ju helt klart.....

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Herre jösses, vilken porr blir nästan yr i huvudet av att kolla på det där. Tänk om sådant där skulle stå på gallerier istället för tavlor då skulle konst vara riktigt intressant, för det där är konst.

Emil Jönsson
Ängelholm
Här sen Jun 2005

är det ens en människa som gjort domdär svetsarna? ser ju nästan ut att vara robotgjort.. sjukt snyggt iaf!

Lund
Här sen Aug 2006

Det kräver bara en duktig programerare för att få sådana svetsar, inget handarbete alls...robotsvetsat

påsen
Älmhult
Här sen Mar 2006

bertil1 skrev:
Det kräver bara en duktig programerare för att få sådana svetsar, inget handarbete alls...robotsvetsat

Skit samma, det är snyggt som fan Hehe.

/Påsen

Robert Johnsson, Älmhult
Citera
Schill
Borås
Här sen Sep 2007

Vackert!

Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Han har nog gått fortsättningskursen åxå ...

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Ajden
Klippan
Här sen Sep 2004

på siden 4 i den där tråden står det att dom är hand svetsade, och det tror jag inte är någon omöjlighet om man jobbar med att svetsa alu hela dagnarna och när man begär 26000kr för grundpriset på ett V8 insug, då kan man nog lägga ned lite energi på svetsarna. De som frågar mig om att göra insug skriker rakt ut om jag begär 1/10 av det priset.
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Trådstartare
När jag gick på svetskurs hos ESAB i Göteborg, så lärde vi oss att svetsa aluminium med TIG. Dock är det väl alltid optimala förhållanden på ett sådant ställe, så man har exakt rätt elektrod, exakt rätt tillsatsmaterial, exakt rätt inställd svetsa osv osv. Så där blev det rätt fint resultat.

Det jag skulle komma till var att de visade ett aluminium rör som skulle vara till en helikopter. Det var lika fint svetsat som dessa insug Han förklarade att killen inte gjorde något annat än att sitta och svetsa sånt hela dagarna i veckan Hur som helst är det väldigt snyggt!!!

Citera
Wihlle
Adressen är Norra Skåne, men mentalt i Moseltrakterna
Här sen Mar 2006

Dignell skrev:
Herre jösses, vilken porr blir nästan yr i huvudet av att kolla på det där. Tänk om sådant där skulle stå på gallerier istället för tavlor då skulle konst vara riktigt intressant, för det där är konst.

Att metall kan vara så vackert.

Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Nisse977 skrev:
När jag gick på svetskurs hos ESAB i Göteborg, så lärde vi oss att svetsa aluminium med TIG. Dock är det väl alltid optimala förhållanden på ett sådant ställe, så man har exakt rätt elektrod, exakt rätt tillsatsmaterial, exakt rätt inställd svetsa osv osv. Så där blev det rätt fint resultat.

Det jag skulle komma till var att de visade ett aluminium rör som skulle vara till en helikopter. Det var lika fint svetsat som dessa insug Han förklarade att killen inte gjorde något annat än att sitta och svetsa sånt hela dagarna i veckan Hur som helst är det väldigt snyggt!!!

Farsan har jobbat hela sitt liv inom flyget. På Malmen där han jobbade har/hade dom en svetsskola där det bland annat licensierades folk som skulle svetsa på flygdelar samt kärnkraftverk. När man börjar snacka flyg blir allt helt plötsligt en helt annan dimension. Allt måste vara exakt tillsattsmaterial och beroende på legering ska det upplösningsbehandlas på olika sätt innan man kan svetsa. Sen ska det härdas om, röntgas och studeras innan det godkänns. När man varit där och jobbat lite inser man skillnaden mellan bonnmeck och hur det verkligen ska göras. Det tar ju sin lilla tid men det blir å andra sidan perfekt resultat.

Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005

Det där var äckligt Men ack så vackert thumbs up thumbs up thumbs up

www.albertssonracing.se
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006

Jag skulle vilja kunna säga... -Äh det där var väl inget, det brukar bli så när jag svetsar. Man får lägga ner lite energi och noggrannhet bara så brukar det inte vara några större problem.

Nu kan jag inte det, men en dag skall jag äga en tight TIG och en dag skall jag kunna lägga fina sömmar i både alu och RF.

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Jag vet när jag jobbade på Forsmark så filmades hela svetsprocessen samt att skarvarna
röntgades fast det är klar anslutningar till reaktortanken vill man nog ska vara ok

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Amazon_V8
Huskvarna/Jönköping
Här sen Aug 2004

"När en bil är så jävla slö att den får ha registrerignsplåtar är den ointressant"
Citera
Bilder o videos
Snygga svetsar :D
3565 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande