Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 245 -88 5papp+ | 3503 besök totalt |
Ni kommer säkert få massor av tips.... men det är oftast enklare om man specar lite mera.... men generellt lite saker att börja med.... Kolla över bromsar och framförallt luftintag till bromsarna..... så dom inte blir för varma.... Sänka bilen är bra...... räcker ofta med kapade fjädrar, men expertisen här kommer säkert med bra tips på grejjer..... lätta bilen är bra..... allt onödigt ska bort och så är det billigt att kasta grejjer tänk bara på att det inte blir vassa saker i närheten av föraren som han kan skada sig på, så t.ex förardörren måste fortfarande ha en slät insida, ... Om ni tar bort instrumentpanelen att det inte finns något vasst att skada knäna på som utstickande bultar osv..... bur, om ni inte kan svetsa riktigt bra själva.... ta hjälp....... mer tips kommer säkert snart..... |
||||||
jo tänkte inte på det. Vi har lättat den så det står härliga till kanske lite för bra. :P Nu är det som att köra vasaskeppet. kan man lägga i en balk i bak för att jämna ut vikten? Svetsning är inga problem.. hoppas vi. _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
Kapa fjädrarna så du har en markfrigång på 8-10cm då slår man inte i eventuella curbs man kör över så avgasröret ramlar den. Kolla under tipps i reglerna på slutet.
_________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||||
Tack tack. ska lägga upp lite bilder på pärlan så fort tid finnes.. _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
Hitta kraftigare kränghämmare och sätt dit, kan ju fuska och sätta dubbla standard också. Lite svårt att hitta turbo/GLT krängare.
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
och fjädrar åldras inte _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
jo men kanske det räcker med en "liten" modifiering? _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
Hmm... När och var köptes bilen? Kan ha en del info om den... originalfjädrar på dem. Inget "televerks-trim"... _________________ Andreas Nilsson Åker långlopp med Volkswagen Racing Sverige |
||||||
köpte den i hmm.. vallentuna tror jag det va för ett par mån sen. _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
om du vill kan du lägga ett PM till mig med regnr så kan jag se vad jag får fram. Är det den bilen jag tror så har den stått på en ö i skärgården ett tag... _________________ Andreas Nilsson Åker långlopp med Volkswagen Racing Sverige |
||||||
1: bandgärna upp avgas sustemet.
2: mera kamber. 3: förstärk främre bärarm. 4: kolla igenom alla bussningar. 5: ett måste är att ni förstärker moment stagen 3mm platt järn bocka runt där bussningen ska sitta och svetsa, alternativ 16mm uiballs. pin svetsa diffen. mm som du kan läsa på into sidan ps 245 är en riktigt snabb bil på bana the rabbit _________________ svante hedlund |
||||||
ska ordna på Torsdag. om inte annat så är den pålitlig. _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
Hur är det med stolen?
Vi är hälften väldigt långa & hälfen väldigt korta. kan man använda orginal skenorna & svetsa fast dom i sidomonteringen så den blir ställbar? Eller måste man köpa spec skenor som kostar en halvmille för det? _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
Volvos skenor är bra. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Men....svetsa..vetjag ju inte om det är så bra. Det måste väl gå att skruva.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
fixat. _________________ Kristoffer Magnusson |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 245 -88 5papp+ | 3503 besök totalt |