Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 4485 besök totalt |
Haltech E6K problem Fixat tack för hjälpen
Hoppas på lite hjälp Tydligen är jag dummare än jag trodde.... Ju mer jag läser i boken ju värre blir det ![]() Har till i år bytt ut orginal triggerhjul till ett hemmgjort med 2st "piggar" och har använt mig av en GT1 hallgivare Som home signal har jag en likadan som sitter i en modifierad fördelare Kör directfire genom en msd Dis-4 Problemet är att jag inte får något varvtal mer än 2sek i datorn Har då tagit foton på skärmen för att se om ni kanske hittar nån tankevurpa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mycket tacksam för hjälp(körning om 10 dagar) ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Re: Haltech E6K problem
Hur stor är vinkeln mellan de två piggarna? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Hade du samma givare tidigare? När jag böt från en magnetgivare till hall på en E6X fick jag samma problem med signal i bara någon sekund.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
om du kör hall, å du har "piggar" som jag gissar på går utåt så måste du ändra till Rising edge. Men om du har en skiva med innåtgående hål skall den så klart vara falling. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Re:
Ja det e klart det får jag ändra ![]() Ska även output edge ändras? På fuelsetup ska ign/by stå på 2? Kan ju inte kör sekventiellt längre pga för få utgångar _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
om jag inte tänker fel spelar det ingen roll om det är falling eller raising. Det bestämmer väl bara om den ser det som en impuls när den möter kuggen eller när den lämnar den.
Har du mätt avståndet mellan givare och kugge? Du har låst tändningen till 10 grader men det är det du säkert medveten om. Sitter triggergivarens möte med första kuggen 65 grader före tdc samt sitter homegivaren före det? Har inte manuellen här och är lite osäker på om de där 65 graderna är triggervinklen eller vinklen på homegivare. Denna siffra ändrar du sedan för att justera tändningen med tändlampa. Du har säkert koll på dessa punkter eftersom du kört med sprutet innan men tänkte för säkerhets skull. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Re:
Ja inga ideer är dumma Men jag tycker att jag borde få in en varvtalssignal ivf Avståndet är inschimsat till givarens specifikationer Tror jag får kolla med oscilloskåp imorrn _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Re:
om man kör wasted spark så tänder den ju varje varv så då spelar det ingen roll. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
Vad är en homegivare ('ger 0 träffar hos Altavista)? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Re:
Sök på "hometrigger" / "home trigger" och haltech _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
det är en givare som sitter x antal grader före första tändpunkten som markerar när ett nytt varv börjar. En typ av nollningsgivare.
En homegivare går att montera på vevaxelhjulet vid wastespark och på kammen vid en ren direktfire installation. _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Re:
Nej tidigare körde jag med orginal motronic med 60-2 hjul Vad gjorde du då? bytte tillbax? _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Har nu provat vidare och inget har hjälpt
Fick info att det skulle stå i standard istället för multitooth men detta hjälpte inte heller Men upptäckte nått jag tyckte var konstigt,tittade på varvräknaren när jag crankade och den visar utslag men inte mitt haltech i datorn(Haltechet styr varvräknare?) _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Re:
Tänkte byta tillbaka men orkade inte böka nått mer så jag bytte till Motec och kör med magnetgivare. Vad har du för referens spänning till givaren? Tror Haltech har missat lite där för dom flesta andra sprut har en dedikerad 8v signal för hallgivare och Haltech kör med 12v matning. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Re:
Inte helt hundra men tror 12v _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
Hur mäter jag upp om mina hallgivare funkar
Som jag förstod det 1 till svart(jord) och 1 till svart/vit(signal) Där imellan får jag 12v och som jag förstod det skulle man låta piggen gå förbi o då skulle detta värde ändras Rätt eller fel? _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 4485 besök totalt |