| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsbelägg 2009?
|
3159 besök totalt |
|
1. SAAB original
2. Gotland Ring och Lazzat Challenge + hämta möbler från IKEA 3. Bra bett när dom är kalla, fejdar inte, billigt, äter inte skivor
_________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
Hej
1. Mintex 1144.. satte dit dom idag o kom precis hem efter synnerligen underhållande 2 timmars inkörning av beläggen.. jag är mycket nöjd, enorm skillnad
mot dom som satt där innan ( vet ej vad det var för sort ) Mintex 1155 är snäppet bättre, den har enligt doc. sämre kallegenskaper vilket knappast är viktigt om bilen går mest på bana... tar nog dessa nästa gång. köpte dom på Din Rallyboutiqe i Västra Ämtenäs ..bra pris, 1020:- inkl. frakt och paketet kom dagen efter 2. 80%bana 3. Kompis använder dom och e väldigt nöjd.. såg att Jonas Jarlmark ( Automobils testchef ) rekommenderade dom och han har hyffsad koll antar jag _________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||||
|
1. Ferodo DS2500 (fram & bak)
2. Prioritet bankörning men som även ska fungera för gata när andan faller på. Kommer gå minst 23 banträffar i år. 3. Bra bett utan att vara hysteriskt (mer än tillräckligt för bana), fejdar aldrig, är snälla mot skivorna, är billiga, fungerar utmärkt även kalla, Gnisslar inte (inte för jag skulle bry mig om dom gjorde det iofs) Ett annat mycket bra belägg i rätt prisklass som jag kan rekommendera är OMP 971C, mycket trevligt race belägg som jag kört på gata + slalom med gott resultat. Lite sugen att testa dessa även på min nya kärra. Lycka till
|
||||
|
Re:
Då blir det till att ligga i . Ang belägg så kör jag Carbotech XP10 fram & Ate bak på min bmw 318 vikt 960 kg (Fram 540 kg bak 420 kg) Så man vill inte ha så bra bromsförmåga bak
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
|
1: Fram: 280*24mm skiva med Porsche Boxster belägg ifrån Galfer, Bak: 238*8 skiva med belägg till R5 GTE ifrån Meca (kommer inte ihåg tillverkare)
2. Mest bana men också lite gata 3. Frambeläggen följde med när jag köpte nya ok, bakbeläggen har funkat bra förut. Funkar prima iaf och iom att det är "standard" belägg så tar de även bra när de är kalla. Har ungefär hälften av beläggen kvar efter 4 banträffar och en del gatkörning. Men jag har rätt stora framskivor för att ha en bil som väger 950kg med förare och halvtank och ganska stor belägg area så det behövs nog inte racebelägg för att det ska fungera bra
_________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Jag kör pagid RS14 som vanligt.
De är dyra som satan De dammar enormt De gnisslar som ett tåg Men... Håller mycket länge vid höga temperaturer Bettar bra och konsistent De slutar gnissla och man ger de vad de vill ha, mer banåka ger mindre gnissel. Bra motiv att hålla sig till banan med bilen och ta bussen för transporter. olika belägg är konstruerade för att jobba vid olika temperaturer. Det gälller att hitta det belägg som passar för hur man använder dem. _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
|
EBC Bluestuff
5-papp+ långlopp med en Alfa75 För att jag fick tag i dom och det var nästa 50% kvar fram efter 20timmars körning på Mantorp iofs. i kall väderlek. Provar dom en gång till. _________________ Björn Ågren 75räser "stödlänk": https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=52875&start=0 156an https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=74988&highlight= |
||||
|
1. Carbotech XP8 fram, XP6 i bak
2. 90% bana/slalom 3. Har en tung bil (1280kg) och behöver ett värmetåligt belägg. Provat andra men inget lika bra som dessa. Rostar och ser hemskt ut, gnisslar och tar dåligt kallt men vad gör det när de funkar toppen då man som bäst behöver de? mvh Jonas |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bromsbelägg 2009?
|
3159 besök totalt |