Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5295 besök totalt |
Fast ger man sig ut när isen ser ut på det där sättet så får man nog skylla sig själv. Man går ett varv med isborren först och ser att det är minst 20cm kärnis eller 25-30cm om isen är mer porös. Då är det lugnt. _________________ William Ekström |
||||||
Hmm hur vågar ni åka ut på isarna där nere i landet .. knappt att jag vågar här uppe fast jag vet att isarna blir lätt över meter
![]() ![]() _________________ Teres karlsson ![]() 330 E46-01 325 E30 -88 x2 323 E30 -85 |
||||||
Låter kanon. Rimforsa är ju ganska nära.. |
||||||
Försäkring gäller icke är jag ganska övertygad om. Diskuterade iskörning med en polis för ett tag sedan och det svar jag fick var att det var fritt fram att köra i princip vad som helst (utan tex körkort) på isen. Förutsatt att det inte var någon utmärkt väg. Försäkringen kan man nog därför glömma. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||
Har för mig de kör på nån plogad bana uppe i Godegård/Tjällmo. Det är väl Jimmy Joge och rallygrabbarna som tränar där nånstans.. _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||||
OK, jo i Tjällmo visste jag att man kör... när Andreas sa Motala tänkte jag Vättern. Borensberg - Berg på kanalen kanske vore något...... ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 5295 besök totalt |