Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vintersäsong på rejsa? =)
<<   1, 2, 3
5295 besök totalt
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003

Fredrik C skrev:
Vill inte verka negativ...

Men det fins en baksida med iskörning,

BILD

eller ska jag säga undersida...

Fast ger man sig ut när isen ser ut på det där sättet så får man nog skylla sig själv.

Man går ett varv med isborren först och ser att det är minst 20cm kärnis eller 25-30cm om isen är mer porös. Då är det lugnt.

Gävle
Här sen Aug 2003

Hmm hur vågar ni åka ut på isarna där nere i landet .. knappt att jag vågar här uppe fast jag vet att isarna blir lätt över meter Undra om jag inte har lite fobi för och åka igenom isen

330 E46-01
325 E30 -88 x2
323 E30 -85
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

razer skrev:
Tobias Lindell skrev:
På tal om sjöisar, finns det någon bra i närheten av Linköping som plogas?

Jag brukar köra på isen i värna utanför Rimforsa, min morbror brukar ploga upp två banor där. En bana för de med rallydubb och en bana för de utan.

http://www.swespy.com/razer/PIC00006.jpg

Låter kanon. Rimforsa är ju ganska nära..
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002

Ando skrev:
om det värsta skulle hända, att isen går sönder, hur blir det med försäkring då? Eller får man skylla sig själv för att man inte har lättat bilen tillräckligt?
För det är väl bara speciellt utsatta vägar som är vintervägar? (30km/h som snabbast)

Försäkring gäller icke är jag ganska övertygad om. Diskuterade iskörning med en polis för ett tag sedan och det svar jag fick var att det var fritt fram att köra i princip vad som helst (utan tex körkort) på isen. Förutsatt att det inte var någon utmärkt väg. Försäkringen kan man nog därför glömma.

Motala
Här sen Jan 2003

ThomasT skrev:
Andreas Lidström skrev:

Vet att det åks "seriöst" i Motala på ngn fint plogad bana varje år. Har dock inte sett det själv. Men när det börjar bli dax får man nog veta och då lägger jag en blänkare här oxå...

Eeehhh....... VAR DÅ???

Har för mig de kör på nån plogad bana uppe i Godegård/Tjällmo. Det är väl Jimmy Joge och rallygrabbarna som tränar där nånstans..

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Peppe Fröjd skrev:
ThomasT skrev:
Andreas Lidström skrev:

Vet att det åks "seriöst" i Motala på ngn fint plogad bana varje år. Har dock inte sett det själv. Men när det börjar bli dax får man nog veta och då lägger jag en blänkare här oxå...

Eeehhh....... VAR DÅ???

Har för mig de kör på nån plogad bana uppe i Godegård/Tjällmo. Det är väl Jimmy Joge och rallygrabbarna som tränar där nånstans..

OK, jo i Tjällmo visste jag att man kör... när Andreas sa Motala tänkte jag Vättern.

Borensberg - Berg på kanalen kanske vore något......

Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ThomasT skrev:

Borensberg - Berg på kanalen kanske vore något......

Jobbigt med slussarna bara

Vintersäsong på rejsa? =)
<<   1, 2, 3
5295 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande