| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Det här kommer nog bli sveriges finaste.... ja vadå?
|
3179 besök totalt |
|
På en verkstad finns denna bil under iordningpillande (eller tokfinrenovering kan man nog kalla det)
Jag ser fram emot o se den klar (när det nu kan bli). Jag får ta lite fler bilder när jag är förbi där nästa gång _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Re: Det här kommer nog bli sveriges finaste.... ja vadå?
Hmm... BMW är det iaf... E30 tippar jag på Men vad är det för motor?, kan det vara någon Alpina variant? _________________ Fredrik Larsson M3-88 Z3M Coupe-99
|
||
|
Nog är det ju en E30 men länkarmarna ser ut som E46. Bromsskivorna ser ut att komma ifrån M3E36 eller E46.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Ahh, det var den du berättade om sist Magnus? Ser otroligt välgenomgången ut!
Fast i ärlighetens namn... kommer man våga använda den sen? Fast iofs så är ju byggandet det största nöjet för många, vilket man ska säga är kul! _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||
|
Hartge är nära skjuter ingen hare.
Men Alpina är helt rätt. Står Alpina i gjutningen bl.a. på det tjusiga tråget med kylflänsar. E30 är osså rätt. Sen blir jag lite osäker vad det är mer exakt Jag får kolla när jag är där nästa gång och övertala Niklas att starta en egen biltråd här på rejsa
Bilen bor just nu på en lyft hos Motor & Bilteknik i Huddinge och pysslas om av Niklas som jobbar där. [OT-varning]Det är ju granne till din f.d. gummiverkstad Bisting men vart tusan hittar man dig numera? Vill ju komma förbi o snacka skit o paja din arbetsmoral totalt [/OT-varning]
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Re:
Det går inte. Jag gjorde mitt bästa för att försöka sänka den Bistingska moralen häromdagen. Fruktlöst.
|
||
|
Re:
Bara att ringa
Tack för den lätt stressade lunchdaten Hr Falk
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Re:
Den är ännu finare när man ser den i verkligheten, bilderna gör den inte rättvisa. Hur Niklas ska våga köra den en enda meter när den är klar vete tusan
_________________ Magnus Thomé
|
||
Mycket vackert! M30 motor, men vad är det för låda? Getrag 260 från en 528? Nu får man inspiration till att putsa lite till på sitt eget projekt...
_________________ / Johan Tryggvesson BMWSC #338 BMW 321is -89, BMW 323i -79, Suzuki Swift Sport -16 |
||
![]() |
Bilder o videos
|
3179 besök totalt |