Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (10181 totalt) |
E30 M3
typ fram (N/mm) bak (N/mm) ~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~ Std 17,56 52,58 Eibach "race" 28,06 79,76 Grupp A Coil over (ekv värden) 78,87 - 245,25 78,87 - 245,25 H&R sportsats 32,37 66,61 H&R Coil over 47,28 - 65,53 59,45 - 69,95 H&R race 55,13 99,67 - 119 Hur kan dessa siffror stämma när... Grupp N street kit 120 180 Grupp N 120-240 180-320 Nån som kan förklara? _________________ bmw bmwsson |
||||
Inte med mer än att Grp.N Street Kit (Mkt vettigt namn jag inte sett innan.) är mkt hårt...som även alla de som använt/använder det påpekat genom åren.
Känner en kille som har en Sport Evo med Street Kit. Han körde väldigt aktivt på banträffar för nga år sedan, men när han drog ner på detta funderade han starkt på att montera sin Bilstein Sprint istället. det är inte så behagligt med Street Kit om man tänker använda bilen lite mer för gatbruk. Fast han sa att åker man nga banträffar per år, med R-däck osv så är det inget svårt val. Street Kitet ger en helt överlägsen kännsla och kontroll. I ditt fall skulle jag nog inte tveka på det om jag var i farten och byta men inte vill köpa ngt justerbart. H&R Race har iofs fått väldigt fin kritik av användare i USA ihop med Turners setup på Bilstein. Klurigt... om man jämför med original och förutsätter att man vet bilens beteende med dessa så kan man ju iaf få en hint om vart det barkar med de olika fjädrarna vad det gäller ballans. |
||||
Jo hårt är det minsann. Men inte för hårt på bana. Ganska lagom. Jag hade iofs velat ha lite lite hårdare fjädrar bak så jag slipper tvinga ut baken. Men får väl lösa det med ställbara krängningshämmare. |
||||
Läser man i listan över de olika fjädrarna som finns verkar det som om det är så de flesta gjort, lagt på lite på bakfjädrarna... Tänkvärt... ![]() |
||||
Hittade lite andra värden, ännu mer förbryllad. Stock 140 lb/in 250 lb/in H&R Sports 185 lb/in 340 lb/in Eibach Competition 166 lb/in Linear 457 lb/in Linear TMS Road Race <700 lb/in Progressive <700 lb/in Progressive Då blir org. alltså 24,5N/mm resp. 43,75N/mm _________________ bmw bmwsson |
||||
Kanske men om man lägger på mer neg. camber så kompenserar det nog tillräckligt. Inte kul med för överstyrd bil på kullen. _________________ bmw bmwsson |
||||
Jag tror nog det är en bra variant, och då gärna ställbart inifrån. ![]() Kanske därför jänkarna kör mjukare fjädrar. Det är nog vanligare att gå på grövre krängare over there. _________________ bmw bmwsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (10181 totalt) |