Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Bra spårval, följ Thelin och hans 997 GT3 RS
1869 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Bra spårval, följ Thelin och hans 997 GT3 RS

http://www.youtube.com/watch?v=VSRJskhCe0o

Täby
Här sen Apr 2006

Re: Bra spårval, följ Thelin och hans 997 GT3 RS

Qvarnis skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=VSRJskhCe0o

BTG 8.45 i en 997 GT3RS känns lite väl.... det kan inte blivit mycket gasande för dig där bakom...

OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Det var väl bara en spårvalsvisning? Annars var det nog lite väl lugn körning

Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

OFFkeFF skrev:

Det har du säkerligen rätt i, men det känns bättre att visa spåret i lite vettigare tempo

OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Re:

Mats Thur skrev:
OFFkeFF skrev:

Det har du säkerligen rätt i, men det känns bättre att visa spåret i lite vettigare tempo

Jag hade nog nöjt mig med det tempot som rookie på nordslingan, lite varmare i kläderna så hade det vart trevligt med tempohöjning och draghjälp

Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det regnade rätt bra på vissa partier någon halvtimme tidigare, därav det lugna tempot, och det duggade fortfarande lite lätt när vi körde ut. Men då får man mera tid på sig att hitta rätt:)

Stockholm
Här sen Jul 2004

Ja fy tusan vad långsamt...
90% av alla här kör ju snabbare hemma i tv-soffan

Norge
Här sen Aug 2008

Håller med, helt sjukt langsamt Men ser man riktigt efter så tror jag man kan se lite rök i kupeen, tror nog han grillar lunch

8.45 på halvblött är vel rett skapligt tycker jag, finns verkligen inte mycket fäste vid dom här förhållanden...

Lidköping
Här sen Aug 2005

Ser ut som ett klassiskt runt Scuderia spår, utan att köra på curbs.

Var asfalten blöt nånstans? För han väljer ju inte direkt regn spår nånstans...

Den där Mercsan verkar riktigt manlig Qvarnis!! Sjukt gott muller thumbs up

Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Sjuk acceleration i Mercan. Ser ju ut som om du åker på tomgången uppför hela Kesselchen
Citera
Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Re:

Qvisfr skrev:

Hmmm... Jag är inte så säkar på att allt hackande på det runda fina Scuderia-spåret är helt otadligt. Utan att fullt ut förstå skillnaden mellan formelbilar vs "gatbilar" så kan jag bara konstatera att F1-killarna verkar köra runda och fin spår. Varför går inte dom lite tightare, kortare och mer aggressivt om nu det skulle vara snabbare

Gaute: vet att du, RG + mr Suzuki (dom tre snabbaste på NS ) kör tightare än Scuderiaspåret med bevisligt goda resultat. Men denna sanning verkar inte gälla i F1, DTM osv. Runda fina spår. Åtminstone i mina grumliga ögon NS-specifikt, biltyps-specifikt eller

Jag fortsätter nog på den lite säkrare runda stilen ett tag till. Tror mitt varv var ca 80m längre än agro-Frösell enl Driftboxarna... Än så länge bara ca 8.13 BTG för mig, men när jag känner att det inte går framåt kanske det är dags att käka lite flugsvamp...

Just dessa förvirrade tankar kanske illustrerar tjusningen med Ringen Bokade precis 4e besöket 2009 till 26-28 juni

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Mats E skrev:
Qvisfr skrev:

Hmmm... Jag är inte så säkar på att allt hackande på det runda fina Scuderia-spåret är helt otadligt. Utan att fullt ut förstå skillnaden mellan formelbilar vs "gatbilar" så kan jag bara konstatera att F1-killarna verkar köra runda och fin spår. Varför går inte dom lite tightare, kortare och mer aggressivt om nu det skulle vara snabbare

Gaute: vet att du, RG + mr Suzuki (dom tre snabbaste på NS ) kör tightare än Scuderiaspåret med bevisligt goda resultat. Men denna sanning verkar inte gälla i F1, DTM osv. Runda fina spår. Åtminstone i mina grumliga ögon NS-specifikt, biltyps-specifikt eller

Jag fortsätter nog på den lite säkrare runda stilen ett tag till. Tror mitt varv var ca 80m längre än agro-Frösell enl Driftboxarna... Än så länge bara ca 8.13 BTG för mig, men när jag känner att det inte går framåt kanske det är dags att käka lite flugsvamp...

Just dessa förvirrade tankar kanske illustrerar tjusningen med Ringen Bokade precis 4e besöket 2009 till 26-28 juni

Fast "alla" som kör VLN kör ju faktiskt tightare spår thumbs up
Det viktigaste är väl att alla har skoj! thumbs up

Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Re:

Mats Thur skrev:

Absolut inte, det är BARA snabbast tid som gäller

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Mats E skrev:
Mats Thur skrev:

Absolut inte, det är BARA snabbast tid som gäller

Just ja det var ju så det var! thumbs up

Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

Viktigast är att ha kul, ser redan fram emot min första resa detta år. Hyrt en Ford Focus ST med 175hk, pacmann attack, no way... kul kommer vi ha

Allt jag säger är......våga vägra Pacmann attack Ni vet pacmann han käkar punkter hela dagen lång. Våga vägra pacman attack Man tar sig runt även om man inte slaviskt gör som pacmann hela tiden

Jag är ingen pacmann, men nog kan jag käka en punkt eller två för det om jag är riktigt hungrig då... Men spårval är liksom långt ifrån hela grejen på ringen.

Mattias Ekströms visa ord får avsluta. Kör man som alla andra vinner man aldrig. Om alla kör samma spår och i övrigt lika är ju igen snabbast Mattias Ekstöm går sin egen väg, det är därför han vinner enligt honom själv. Låter logiskt tycker jag. Tänk om DTM handlade om att träffa punkter istället, tänk om hela Scuderia patrullen stod längs Hockenheim och bedömde killarna i DTM hur nära de kom punkten eller punkterna de sprejat dit det skulle va en syn för gudarna det Gissningsvis är det inget fel på precisionen hos dessa kapabla förare så det skulle vara kul att se ett långt pärlband av Pacmanns åka runt runt och få bli bedömda.
Tänk om tid var oviktigt i racesamanhang, tänk va kul det hade varit då

Här sen Maj 2005

Tycker att det är skickligt av någon som är så snabb att köra så sakta för att visa SH-spåret i sin värsta ballong variant . Även i SH får man köra aggressivare/mer rakt på om man vill/kan.

1869 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande