Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1869 besök totalt |
_________________ Joachim Qvarnström |
||||
Re: Bra spårval, följ Thelin och hans 997 GT3 RS
BTG 8.45 i en 997 GT3RS känns lite väl.... ![]() ![]() |
||||
Re:
Det har du säkerligen rätt i, men det känns bättre att visa spåret i lite vettigare tempo ![]() ![]() |
||||
Re:
Jag hade nog nöjt mig med det tempot som rookie på nordslingan, lite varmare i kläderna så hade det vart trevligt med tempohöjning och draghjälp ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Det regnade rätt bra på vissa partier någon halvtimme tidigare, därav det lugna tempot, och det duggade fortfarande lite lätt när vi körde ut. Men då får man mera tid på sig att hitta rätt:)
_________________ Joachim Qvarnström |
||||
Håller med, helt sjukt langsamt
![]() ![]() 8.45 på halvblött är vel rett skapligt tycker jag, finns verkligen inte mycket fäste vid dom här förhållanden... _________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG ![]() |
||||
Ser ut som ett klassiskt runt Scuderia spår, utan att köra på curbs.
![]() Var asfalten blöt nånstans? För han väljer ju inte direkt regn spår nånstans... Den där Mercsan verkar riktigt manlig Qvarnis!! Sjukt gott muller ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
Re:
Hmmm... Jag är inte så säkar på att allt hackande på det runda fina Scuderia-spåret är helt otadligt. Utan att fullt ut förstå skillnaden mellan formelbilar vs "gatbilar" så kan jag bara konstatera att F1-killarna verkar köra runda och fin spår. Varför går inte dom lite tightare, kortare och mer aggressivt om nu det skulle vara snabbare ![]() Gaute: vet att du, RG + mr Suzuki (dom tre snabbaste på NS ![]() ![]() ![]() Jag fortsätter nog på den lite säkrare runda stilen ett tag till. Tror mitt varv var ca 80m längre än agro-Frösell enl Driftboxarna... Än så länge bara ca 8.13 BTG för mig, men när jag känner att det inte går framåt kanske det är dags att käka lite flugsvamp... Just dessa förvirrade tankar kanske illustrerar tjusningen med Ringen ![]() ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||
Re:
Fast "alla" som kör VLN kör ju faktiskt tightare spår ![]() Det viktigaste är väl att alla har skoj! ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Just ja det var ju så det var! ![]() ![]() |
||||
Viktigast är att ha kul, ser redan fram emot min första resa detta år. Hyrt en Ford Focus ST med 175hk, pacmann attack, no way... kul kommer vi ha
![]() Allt jag säger är......våga vägra Pacmann attack ![]() ![]() ![]() Jag är ingen pacmann, men nog kan jag käka en punkt eller två för det om jag är riktigt hungrig då... Men spårval är liksom långt ifrån hela grejen på ringen. Mattias Ekströms visa ord får avsluta. Kör man som alla andra vinner man aldrig. Om alla kör samma spår och i övrigt lika är ju igen snabbast ![]() ![]() ![]() ![]() Tänk om tid var oviktigt i racesamanhang, tänk va kul det hade varit då ![]() ![]() _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1869 besök totalt |