Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3088 besök totalt |
Ventil letande.
Håller på med ett lite projekt till min bil. ![]() Men jag behöver en ventil från en topp. Ska var ca 38-45 mm i diameter. Var för motor kan man hitta en sådan ventil. om någon råkar ha EN över så kan jag köpa den. _________________ // Jani Hast |
||||||||
Längden spelar ingen roll och skaftdiameter ska vara 7 eller grövre.
Nja. Efter som jag inte har övertryck på avgassidan som måste ut så ska jag inte ha den till det. Ska bygga om VWs lösnigar lite då det inte är helt tät där det ska var tät. Håller just nu på med lite ritningar i huvudet och samlar delar. Man tar vad man råkar ha i skrivbord lådan ![]() och där finns det mycket konstigt. I värska fall får jag svarva en egen ventil ![]() _________________ // Jani Hast |
||||||||
se
http://www.dalhems.com/ ----> ENGINE PARTS ----> ROSTFRIA VENTILER Det är volvo typ B20 ventiler med runt 8mm skaft Jag änvänder dessa i min flinta snurra. 48x117 kapade till 105 och nersvarvade till 45 på insug. 38x117 kapade till 105 och nersvarvade till 36 på avgas. Har funkat hittils. _________________ Johan Sjölinder |
||||||||
Jag har en hel del gamla ventiler till Alfamotorer, vill du ha natriumkylda eller duger vanliga solida?
![]() 38, 40, 41 och 43mm tror jag de är, 9mm skaft och 105mm totallängd. Hämtas hemma hos mig, roligt byte eller nåt kostar det. ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
Hej!
Insugsventilerna i en Volvo 8V topp är 44 mm. 8 mm skaftdia. har jag för mig. Avgasventilerna är 35 mm orginal, men det finns även 38.5 mm Jag tror Renault har 38.5 mm oxå. _________________ /Mathias Cardevik ![]() 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||
Jag behöver en ny avgas ventil till min BMW 745 motor (3,5 turbo) (det är endast en som blivit misshandlad vid tidigare renovering).
Vad tror ni är bättre val: 1st orginal natrium kyld ventil á 1100,- eller 6st rostfria (117*38) á 225,- => 1350,- _________________ mvh Kristian |
||||||||
Glöm inte ventilbåge... ![]() ![]() Är nog där på fredag/lördag. _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||||||
om det är en b20-topp eller liknande så går det bra att lägga en ringnyckel på retainern och slå till med en hammare.. Men räkna inte med att hitta igen knasterna sen ![]() |
||||||||
Tack för tipset. Har en hemma byggd ventilbåge i garaget som ska med tas. ![]() _________________ // Jani Hast |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3088 besök totalt |