Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Lila motorfärg?
2087 besök totalt
tumic
Sundsvall
Här sen Feb 2008

Trådstartare
Lila motorfärg?

Har efter ett ras rivit isär motorn och tänkte i samma veva putsa upp den lite så hela motorn är mer eller mindre blästrad nu och väntar på färg.

Då hör det till saken att jag har sätt ett bmw bygge med lila block en gång och är fast sedan dess men hittar ingen lila motor eller bromsoks färg någonstans? Har för mig att Foilatec har lila ok färg men hittar ingen som säljer den lila i Sverige.

Tanken är att motorn skall gå i vitt/lila och det vita tänkte jag måla med fälg färg.

Vore tacksam för svar med eventuella länkar.

//Jesse

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
C

Här sen Feb 2003

Vanlig högkvaletativ tvåkomponents billack fungerar prima. Håller det för 50 pull i Babbelgrens bänk på turbomotor så håller det i bil. Annars så kan de flesta bryta hammarlack i en lila nyans, men kan inte garantera att det är den nyansen du är ute efter.

mvh C

Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

Hammarlacken på dollyn beställdes som röd..
När hon i färghandeln öppnade lcoket blev hon förvånad och jag blev lycklig.
Burken är slut och jag kommer att köpa en ny.
Ska jag lägga ut brytsiffrorna här? Dom står på locket. *tror*

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Lila motorfärg?

tumic skrev:
Har efter ett ras rivit isär motorn och tänkte i samma veva putsa upp den lite så hela motorn är mer eller mindre blästrad nu och väntar på färg.

Då hör det till saken att jag har sätt ett bmw bygge med lila block en gång och är fast sedan dess men hittar ingen lila motor eller bromsoks färg någonstans? Har för mig att Foilatec har lila ok färg men hittar ingen som säljer den lila i Sverige.

Tanken är att motorn skall gå i vitt/lila och det vita tänkte jag måla med fälg färg.

Vore tacksam för svar med eventuella länkar.

//Jesse

VAr inne på bygghandeln och köpte vanlig 'universalfärg' i just lila för några år sedan. Rengjorde ordentligt, skrapade med roterande stålborste där jag kom åt etc.
Enda stället som 2 år senare hade blivit lite gulnat/brunat var där främre röret gick väldigt nära blocket.

Sundsvall
Här sen Feb 2008

Trådstartare
tack för svar har planer på att doppa blocket i ett alkaliskt bad så rinner gamla färgen av och det blir fin yta att måla på men då blir det antingen att prova någon vanlig färg eller att blanda riktig bil lack

Renault Clio 1.8 16V -92
Renault Clio 1.8 16V -91
Citera
RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005

Jag använder mig av vanlig mekanlack i lila, köpt vid colorama. Och det sitter bra på mitt block. (har använt samma färg förr med gott resultat)

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
Skruva banåkabil
Lila motorfärg?
2087 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande