| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lila motorfärg?
|
2087 besök totalt |
|
Lila motorfärg?
Har efter ett ras rivit isär motorn och tänkte i samma veva putsa upp den lite så hela motorn är mer eller mindre blästrad nu och väntar på färg. Då hör det till saken att jag har sätt ett bmw bygge med lila block en gång och är fast sedan dess men hittar ingen lila motor eller bromsoks färg någonstans? Har för mig att Foilatec har lila ok färg men hittar ingen som säljer den lila i Sverige. Tanken är att motorn skall gå i vitt/lila och det vita tänkte jag måla med fälg färg. Vore tacksam för svar med eventuella länkar. //Jesse _________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||
|
Vanlig högkvaletativ tvåkomponents billack fungerar prima. Håller det för 50 pull i Babbelgrens bänk på turbomotor så håller det i bil.
Annars så kan de flesta bryta hammarlack i en lila nyans, men kan inte garantera att det är den nyansen du är ute efter.
mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||
|
Hammarlacken på dollyn beställdes som röd..
När hon i färghandeln öppnade lcoket blev hon förvånad och jag blev lycklig. Burken är slut och jag kommer att köpa en ny.
Ska jag lägga ut brytsiffrorna här? Dom står på locket. *tror*
_________________ Arne Lindgren |
||
|
Re: Lila motorfärg?
VAr inne på bygghandeln och köpte vanlig 'universalfärg' i just lila för några år sedan. Rengjorde ordentligt, skrapade med roterande stålborste där jag kom åt etc. Enda stället som 2 år senare hade blivit lite gulnat/brunat var där främre röret gick väldigt nära blocket. _________________ Roland Johansson |
||
|
tack för svar
har planer på att doppa blocket i ett alkaliskt bad så rinner gamla färgen av och det blir fin yta att måla på men då blir det antingen att prova någon vanlig färg eller att blanda riktig bil lack
_________________ Jens Westerlund Renault Clio 1.8 16V -92 Renault Clio 1.8 16V -91 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Lila motorfärg?
|
2087 besök totalt |