Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3458 besök totalt |
Alternativ Ring Taxi?
Vi ska ner och titta på F1 nu om en månad. Min tjejs bror, som fyller 40 den helgen, ska med. Hade tänkt ordna en tur med Sabine åt honom, men det är helt tjockfullt. Finns det några alternativ? _________________ Lasse Alfons |
||||||
Re: Alternativ Ring Taxi?
Jag tycker att ringtaxi är svindyrt, det brukar inte va svårt att få ett passageraråk med någon som kör där, men om ni gör det..kolla upp om föraren verkar van vid ringen. _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||||
Det är just det, jag har inte lust att sätta honom i en snabb bil med någon som inte kan köra... Känns lite säkrare med ett proffs. _________________ Lasse Alfons |
||||||
Anbefaler Viper taxien til Zakspeed. Koster 290 euro, men de kjores av proffe forere, bla Andreas Gulden. Kjorer også ca 1 min raskere enn M5 taxien til Sabine. Tipper han husker en runde med denne til han blir 50 år..
![]() http://www.zakspeed.com/the-motorspo http://www.youtube.com/watch?v=rAXQcS20vPU _________________ Bård Halg BMW E39 540iS |
||||||
Vi -SWT Racing- kommer att köra med en Subaru Impreza STI som garanterat ger valuta för pengarna med start inom ett par veckor!!
(när vi gjort testkörningar med turister och "Ringen" personal så har vi funnit att varvtider sub 8.30 fungerat kanon) ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||
Friedhelm på Haus Pitlane, driver inte bara hotell, han kör också Ringtaxi med en hyfsat ring-anpassad Nissan 350. Jag har aldrig åkt med honom men han kör även VLN med en Clio cup så han kan nog köra så det räcker...
http://www.haus-pitlane.de/eng/ Eller kan han få åka med mig för bara 49,99 ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||||
Re:
Hehe:) Kom igen boys, fortsätt bjud! ![]() _________________ Lasse Alfons |
||||||
Re:
När vi nere i maj så såg det ut som dom har pensionerat alla Vipers, dom stod urplockade på deras parkering. Istället har dom en übervacker Vantage i racespec i depån ![]() |
||||||
Re:
Ser det inte så. Han får njuta i 8 sek till. More bang-for-the-buck ![]() ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||||||
Re:
![]() Kan helt klart rekommendera ett varv med Mats. ![]() ![]() ![]() |
||||||
Sammanfattningsvis... Den bästa "Ringtaxin" man kan få är gratis. Dvs, åka med någon svensk som ändå är därnere. M5-Ringtaxin är ju inte så jättesnabb, har för mig att de kör ca 8.30-8.50 BTG. Vipern (Aston Martin nu) är däremot betydligt snabbare. Men 290 euro för ett varv...
Själv tycker jag bara att det är kul att ha passagerare. Delad glädje är dubbel glädje ![]() |
||||||
Andrea Gulden jobbar numer för Nurburgring Gmbh, och kör en Aston Vantage som Ringtaxi vid beställningar.
Duktig chaufför o rolig prick, men som påpekats så finns det många som gärna vill ha sällskap... Zakspeed syns inte till så mkt längre..... _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Re:
Jag har fått svar från Zakspeed, de hade tyvärr inga körninga den helgen. Har du kontaktinfo till Andrea? _________________ Lasse Alfons |
||||||
Re:
Ring Nurburgring Gmbh direkt...nummer finns på deras officiella hemsida. Fråga efter deras taxi, eller prata med hans frun, Isabella ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
någon där mellan 23-27 juli? har ringtaxi bokad, men tänkte åka med egen bil också, och hakar gärna på någon som vill ta med passagerare. bidrar gärna med soppa/biljettpengar.
_________________ Fredrik Olsson BMW E46 330i M 2001 Jaguar XJS 3,6 1988 |
||||||
Jag och min flickvän kommer att passera ringen på uppvägen med en bil jag får till skänks, mot att jag hämtar den i Spanien ![]() Vi flyger ner den 16e juli så nånstans 20-24e borde vi nå Nurburgring (via Bordeaux och Rhendalen) Skjuter gladeligen till pengar till någon rejsian som kan erbjuda en åktur som matchar ringtaxi ![]() Får hålla koll på ringkalendern också när vi vet datum mer exakt. mvh _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3458 besök totalt |