Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Alternativ Ring Taxi?
3458 besök totalt
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Alternativ Ring Taxi?

Vi ska ner och titta på F1 nu om en månad. Min tjejs bror, som fyller 40 den helgen, ska med. Hade tänkt ordna en tur med Sabine åt honom, men det är helt tjockfullt. Finns det några alternativ?

Lund
Här sen Aug 2006

Re: Alternativ Ring Taxi?

Alfons skrev:
Vi ska ner och titta på F1 nu om en månad. Min tjejs bror, som fyller 40 den helgen, ska med. Hade tänkt ordna en tur med Sabine åt honom, men det är helt tjockfullt. Finns det några alternativ?

Jag tycker att ringtaxi är svindyrt, det brukar inte va svårt att få ett passageraråk med någon som kör där, men om ni gör det..kolla upp om föraren verkar van vid ringen.

Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Trådstartare

bertil1 skrev:
Alfons skrev:

Jag tycker att ringtaxi är svindyrt, det brukar inte va svårt att få ett passageraråk med någon som kör där, men om ni gör det..kolla upp om föraren verkar van vid ringen.

Det är just det, jag har inte lust att sätta honom i en snabb bil med någon som inte kan köra... Känns lite säkrare med ett proffs.

Norge
Här sen Maj 2008

Anbefaler Viper taxien til Zakspeed. Koster 290 euro, men de kjores av proffe forere, bla Andreas Gulden. Kjorer også ca 1 min raskere enn M5 taxien til Sabine. Tipper han husker en runde med denne til han blir 50 år..

http://www.zakspeed.com/the-motorsport-company/index.php?id=454

http://www.youtube.com/watch?v=rAXQcS20vPU

BMW E39 540iS
Citera
HighLevelofSweden
Tokholm
Här sen Apr 2004

Vi -SWT Racing- kommer att köra med en Subaru Impreza STI som garanterat ger valuta för pengarna med start inom ett par veckor!!
(när vi gjort testkörningar med turister och "Ringen" personal så har vi funnit att varvtider sub 8.30 fungerat kanon)

thumbs up

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det är ju så mycket svenskar därnere alltid. Bara åka med någon. Kan få åka med mig till reapriset 50 euro per varv
Citera
Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Friedhelm på Haus Pitlane, driver inte bara hotell, han kör också Ringtaxi med en hyfsat ring-anpassad Nissan 350. Jag har aldrig åkt med honom men han kör även VLN med en Clio cup så han kan nog köra så det räcker...

http://www.haus-pitlane.de/eng/

Eller kan han få åka med mig för bara 49,99

Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Mats E skrev:
Friedhelm på Haus Pitlane, driver inte bara hotell, han kör också Ringtaxi med en hyfsat ring-anpassad Nissan 350. Jag har aldrig åkt med honom men han kör även VLN med en Clio cup så han kan nog köra så det räcker...

http://www.haus-pitlane.de/eng/

Hehe:) Kom igen boys, fortsätt bjud!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Re:

Mats E skrev:

Visst, men då får han ju åka långsammare
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Re:

540ess skrev:
Anbefaler Viper taxien til Zakspeed. Koster 290 euro, men de kjores av proffe forere, bla Andreas Gulden. Kjorer også ca 1 min raskere enn M5 taxien til Sabine. Tipper han husker en runde med denne til han blir 50 år..

http://www.zakspeed.com/the-motorsport-company/index.php?id=454

http://www.youtube.com/watch?v=rAXQcS20vPU

När vi nere i maj så såg det ut som dom har pensionerat alla Vipers, dom stod urplockade på deras parkering. Istället har dom en übervacker Vantage i racespec i depån

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Mats E
Stockholm
Här sen Apr 2009

Re:

PeterF skrev:
Mats E skrev:

Ser det inte så. Han får njuta i 8 sek till. More bang-for-the-buck thumbs up samt att bilen inte luktar lim kan ju vara en fördel

Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006

Re:

Mats E skrev:
PeterF skrev:
Mats E skrev:

Ser det inte så. Han får njuta i 8 sek till. More bang-for-the-buck thumbs up samt att bilen inte luktar lim kan ju vara en fördel

Kan helt klart rekommendera ett varv med Mats. thumbs up Har dock inte åkt med PeterF ännu, är nog lika skoj det Dock är ju ljudet i en CSL oslagbart

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Sammanfattningsvis... Den bästa "Ringtaxin" man kan få är gratis. Dvs, åka med någon svensk som ändå är därnere. M5-Ringtaxin är ju inte så jättesnabb, har för mig att de kör ca 8.30-8.50 BTG. Vipern (Aston Martin nu) är däremot betydligt snabbare. Men 290 euro för ett varv...

Själv tycker jag bara att det är kul att ha passagerare. Delad glädje är dubbel glädje
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Tack för alla svar. Om det är någon som är nere den helgen, så får ni gärna PMa. Ett 8 minutersvarv hade varit en fin present.

Lidköping
Här sen Aug 2005

Andrea Gulden jobbar numer för Nurburgring Gmbh, och kör en Aston Vantage som Ringtaxi vid beställningar.
Duktig chaufför o rolig prick, men som påpekats så finns det många som gärna vill ha sällskap...

Zakspeed syns inte till så mkt längre.....

Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Re:

Qvisfr skrev:
Andrea Gulden jobbar numer för Nurburgring Gmbh, och kör en Aston Vantage som Ringtaxi vid beställningar.
Duktig chaufför o rolig prick, men som påpekats så finns det många som gärna vill ha sällskap...

Jag har fått svar från Zakspeed, de hade tyvärr inga körninga den helgen.
Har du kontaktinfo till Andrea?

Lidköping
Här sen Aug 2005

Re:

Alfons skrev:
Qvisfr skrev:

Jag har fått svar från Zakspeed, de hade tyvärr inga körninga den helgen.
Har du kontaktinfo till Andrea?

Ring Nurburgring Gmbh direkt...nummer finns på deras officiella hemsida.
Fråga efter deras taxi, eller prata med hans frun, Isabella

Citera
Fredrik77
Stockholm
Här sen Jul 2009

någon där mellan 23-27 juli? har ringtaxi bokad, men tänkte åka med egen bil också, och hakar gärna på någon som vill ta med passagerare. bidrar gärna med soppa/biljettpengar.

Citera
jol
Luleå
Här sen Apr 2005

Jag och min flickvän kommer att passera ringen på uppvägen med en bil jag får till skänks, mot att jag hämtar den i Spanien (Mb 190 2.6 manuell)

Vi flyger ner den 16e juli så nånstans 20-24e borde vi nå Nurburgring (via Bordeaux och Rhendalen)
Skjuter gladeligen till pengar till någon rejsian som kan erbjuda en åktur som matchar ringtaxi
Får hålla koll på ringkalendern också när vi vet datum mer exakt.
mvh

Nürburgring
Alternativ Ring Taxi?
3458 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande