| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lossnande centrummutter vä fram på FWD
|
17764 besök totalt |
|
Ta i trä, men det verkar inte ha lossnat för mig.
och Babbe, det är nu konstaterat att det lossnar p.g.a. att det rör sig i splinsen, inte för att drivaxlarna bottnar och vi kommer tyvärr inte att göra dig sällskap där uppe på styltorna!
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Dubbelkollade min idag och den har då inte rört sig efter helgens 18 mil på bana.
Dock kan ju detta kontra motoreffekt ses som overkill för min del, kanske.... _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
|
Jag använde orginal-lim från VAG, det heter D 185400A2, och kostar ca. 180:-.
En flarra klarade jag mig på till bägge sidor. Det kladdades en del utanför med ju. Glöm inte att rengöra ordentligt, det var en del fett på mina splines. |
||||
|
Re:
De skall sälja dem löst, har ringt deras kundtjänst o frågat tidigare. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Re:
Jag har köpt 24 lösa på swedol sisjön, göteborg (till drivaxlar 944, känt problemställe) Detta för 3-4 veckor sedan. _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
|
Det går inte att ha drivknutar från andra vag? Såna med centrumskruv och inte centrummutter. Dom fjädrar ju lite och borde hålla moment bättre.
|
||||
|
Re:
Går och går
VW Motorsport använde just dessa på sina tävlingsbilar. Alltså med centrumbult , dock får man bygga om för att få det att passa. Men jo det fungerar utmärkt. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
|
Re:
Uppar
_________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||||
|
Re:
Finns ju bara två versioner av M22 - en "normal" och en med stor ytter diameter. Det är väl bara att mäta hur den bricka som sitter bakom muttern ser ut idag och ersätta den med motsvarande nord-lock. _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Lossnande centrummutter vä fram på FWD
|
17764 besök totalt |