| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur gör jag för att rädda denna huven?
|
1158 besök totalt |
|
Skulle bli av med massa märken och repor på huven från en olyckshändelse förra året, men så här skulle det inte bli... Den blev helt flammig och gråsvart..
Först slipades ytan med excenterslip med 240-papper, sen Autosol med en liten skvätt lacknafta i för att det ska spridas bättre. Sen var det snudd på omöjligt att få bort plus att det blev flammigt.. Det gråsvarta kan jag acceptera men inte att den är så flammig...
_________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
|
Du har inte putsat klart. Det "gråsvarta" är aluminiumoxid, autosol & skit blandat. Gno på!
Ett litet tips; mätta slippappret med tex vax innan slipning nästa gång! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Testa ett annat polermedel. Har råkat ut för att autosol inte gör ett bra jobb på alu ett par gånger (dremel + polertrissa).
240-papper -> polermedel är förresten ett rätt stort steg också. Efter 600-800 kanske det kan vara läge att fundera på polering om man har bråttom... _________________ Ulf Gunnarsson |
||||
|
Re:
Jag ville ha en lite mattare yta istället för den spegelblanka som var på sina ställen tidigare. Lite som blästrad yta. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||
Då skall du köra med en scotchbrite. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
|
Re:
Farsan gjorde det med duken monterad på en oscillerande slipmaskin och därefter vaxade han ytan med vanligt bilvax - blev en matt grå yta. http://sonett7.net/Prototype/Locost1 _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1158 besök totalt |