Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
bra program för att se filmer på datorn?
2828 besök totalt
Fear This
Grödinge
Här sen Jun 2003

Trådstartare
som sagt, finns det något bra gratis program att ladda ner för att se filmer på datorn? har bara windows media player nu och det går typ bara att se hälften av filmerna jag laddar ner tänkte om ni har tips på program som tar de flesta formaten etc...

vet förresten inte om jag la upp tråden i rätt forum men men...

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Fear This skrev:
som sagt, finns det något bra gratis program att ladda ner för att se filmer på datorn? har bara windows media player nu och det går typ bara att se hälften av filmerna jag laddar ner tänkte om ni har tips på program som tar de flesta formaten etc...

vet förresten inte om jag la upp tråden i rätt forum men men...

Jag antar att du laddat ner senaste divx-decoder: http://download.divx.com/divx/DivX51Bundle.exe

annars börja med det.

Fear This
Grödinge
Här sen Jun 2003

Trådstartare
går det att se andra format än div-x på den då? vore ju smidigt om man slipper ha massa olika spelare på datan iom att min data är såååå seg å ruggigt lite minne=( hade dock div-x player5.1 inlagd förut men fick den inte att funka, div-x filmerna blev det bara massa streck på och inget ljud men så e ja inte så haj på data heller....

Växjö
Här sen Jun 2003

installera bara codecen o sk*t i divxspelaren.. du kan se andra format i mediaplayern efter det också...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Grödinge
Här sen Jun 2003

Trådstartare
det löste sej nu=) tack för hjälpen

Linköping
Här sen Feb 2003

Jag tror mig ha två av de smidigaste lösningarna! thumbs up

Alternativ #1)
Ladda ner ffdshow ("ffdshow-alpha") som innehåller avkodare för de vanligtivis förekommande videoformaten.

(Vill ni dessutom ha en enkel och smidig mediaspelare så rekommenderar jag att komplettera med Media Player Classic, som ni bl a kan ladda ner här. Dock saknar detta program ett installationsprogram och tankas istället hem i en zip-fil som packas upp på valfri plats på hårddisken där den sen startas ifrån. Annars kan man alltid skapa en genväg...)

EDIT: Jag har associerat filmfilerna till Media Player Classic så de automatisk spelas upp i detta program. OBS! Vill också passa på att påpeka för de som tycker att detta låter krångligt att detta har inget med ffdshow som nämns ovan. Installerar du enbart ffdshow så spelas filmerna som vanligt upp i den mediaspelare du använder sen tidigare. Bara det att den klarar att spela upp fler filmformat.

EDIT2: Kompletterar med en länk till en ac3-dekoder (ljud) som är bra att ha! ac3filter

Alternativ #2)
Ladda ner mediaspelaren vid namn VideOLAN som har de nödvändiga avkodare intergrerat i applikationen.

Tuta och kör! thumbs up

Marcus Nyström
Karlstad
Här sen Apr 2003

Jag rekomenderar också ffdshow före andra Divx-codecar. Dock kan det vara bra att ladda ner Nimopackage och installera alla ljudcodekar som finns där. Inte så skoj att se film utan ljud
Se till att endast ljudcodecarna är ikryssade när ni installerar Nimo. Det följer nämligen en version av ffdshow i Nimo men den är inge bra så den ska man inte installera.

officiella siten, verkar dock som att den är nere för tillfället:
nimo.everwicked.com

Täby
Här sen Feb 2003

Jag kör inte något M$-OS och använder Mplayer ( www.mplayerhq.hu ) under Linux, vilket funkar kanon. Finns för fler plattformar också. Har faktiskt ännu aldrig stött på någon film som jag inte kunnat se. Det finns säkert, förstås, men med tankte på att jag aldrig stött på någon så är det nog inte så särskilt stor andel för att det skall vara ett stort problem. Eller också har jag bara haft tur...

#24, #64, #88
Citera
Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Ljuddekodern glömde jag bort! Vanligtvis behöver man inte någon utöver de som redan finns på datorn med undantag för en ac3-dekoder. AC3filter är en bra och enkel sådan!

Bilder o videos
bra program för att se filmer på datorn?
2828 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande