Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Åktur med Grönholm uppför "Peak:en"
2166 besök totalt
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006

Trådstartare
Underbar film med olsbergs MSE's Fiesta med Grönholm bakom spakarna:

http://www.youtube.com/watch?v=K8nptFx1jug

Glöm inte att klicka på HD-knappen! thumbs up

Svenska Wankelregistret
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005

thumbs up

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Första jag tänkte var: Snyggt att sno "Climb Dance" och låtsas som det regnar, sen klickade jag fram "more info" och såg att dom minsann gjort en hyllning, då blev det full pott från min sida.

Den låter mer än lovligt trött när dom kommer upp ovanför trädgränsen dock, är detta från racet tro?

BMW 330i -05
Citera
GREYHOUND
Norrköping
Här sen Okt 2005

Det var ett välldans växlande....

Malmö
Här sen Feb 2003

Hur lång är sträckningen egentligen.

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Stacken skrev:
Hur lång är sträckningen egentligen.

2 mil på längden, 2 km på höjden & runt 150 kurvor var det väl ?

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

The Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), also known as the The Race to the Clouds, is an annual automobile and motorcycle hillclimb to the summit of Pikes Peak in Colorado, a distance of 19.99 km (12.42 miles) over 156 turns, climbing 1,439 meters (4,721 ft) from the start at Mile 7 on Pikes Peak Highway at 2,862 meters (9,390 ft) on grades averaging 7% over both gravel and paved sections

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
henningo
Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004

Var dar och sag det live. Stod vid 6.30 in i filmen.

Forden var imponerande, men Tajimas Suzuki var vassare. Ska bli kul nasta ar och se, kanske kan Gronholm bli forst under 10 minuter.

Det trista ar att de kommer asfaltera hela Pikes Peak highway de narmsta aren - darmed borde single seaters/formelbilarna bli bra mycket mer konkurrenskraftiga. Eller varfor inte en diesel LMP, det vore nat!

Göteborg
Här sen Aug 2008

MaZ skrev:
Första jag tänkte var: Snyggt att sno "Climb Dance" och låtsas som det regnar, sen klickade jag fram "more info" och såg att dom minsann gjort en hyllning, då blev det full pott från min sida.

Den låter mer än lovligt trött när dom kommer upp ovanför trädgränsen dock, är detta från racet tro?

Tror det stog i Bilsport att turbon rasa med nåra km kvar till mål, har för mig att Grönholms splittider var väldigt bra i början, inte speciellt långt efter "Monster" alls.

Här sen Feb 2003

Mycket riktigt!

Det var dock inte turbon som rasade. Avgassystemet träffade en rätt stor sten och ett enormt mottryck var ett grymt faktum. Det vart minst sagt riktigt trångt i avgassystemet. Hände innan andra mellantiden om jag inte hörde fel på telefon.

mvh C

RBroman
Visby / Gotland
Här sen Aug 2005

Bästa filmen på länge!

Fartfylld

Volvo Amazon -1962
Bantaxi Volvo 142 -1968
Citera
Icee
Finland
Här sen Sep 2004

Länghem skrev:
MaZ skrev:

Tror det stog i Bilsport att turbon rasa med nåra km kvar till mål, har för mig att Grönholms splittider var väldigt bra i början, inte speciellt långt efter "Monster" alls.

Rasa å rasa. Han körde på en liten sten

Bilen: http://www.garaget.org/?car=39110
Citera
C

Här sen Feb 2003

C skrev:
Mycket riktigt!

Det var dock inte turbon som rasade. Avgassystemet träffade en rätt stor sten och ett enormt mottryck var ett grymt faktum. Det vart minst sagt riktigt trångt i avgassystemet. Hände innan andra mellantiden om jag inte hörde fel på telefon.

mvh C

Icee skrev:
Länghem skrev:
MaZ skrev:

Rasa å rasa. Han körde på en liten sten

Tack för bilden!

Magnus Ekman
Sthlm
Här sen Feb 2003

Här är en liknande film med Rhys Millen, http://vimeo.com/5807059

Åktur med Grönholm uppför "Peak:en"
2166 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande