Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2166 besök totalt |
Underbar film med olsbergs MSE's Fiesta med Grönholm bakom spakarna:
http://www.youtube.com/watch?v=K8npt Glöm inte att klicka på HD-knappen! ![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||
|
||||||||
Första jag tänkte var: Snyggt att sno "Climb Dance" och låtsas som det regnar, sen klickade jag fram "more info" och såg att dom minsann gjort en hyllning, då blev det full pott från min sida.
![]() Den låter mer än lovligt trött när dom kommer upp ovanför trädgränsen dock, är detta från racet tro? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||||
|
||||||||
The Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC), also known as the The Race to the Clouds, is an annual automobile and motorcycle hillclimb to the summit of Pikes Peak in Colorado, a distance of 19.99 km (12.42 miles) over 156 turns, climbing 1,439 meters (4,721 ft) from the start at Mile 7 on Pikes Peak Highway at 2,862 meters (9,390 ft) on grades averaging 7% over both gravel and paved sections
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||
Var dar och sag det live. Stod vid 6.30 in i filmen.
Forden var imponerande, men Tajimas Suzuki var vassare. Ska bli kul nasta ar och se, kanske kan Gronholm bli forst under 10 minuter. Det trista ar att de kommer asfaltera hela Pikes Peak highway de narmsta aren - darmed borde single seaters/formelbilarna bli bra mycket mer konkurrenskraftiga. Eller varfor inte en diesel LMP, det vore nat! _________________ Henning Olsson |
||||||||
Tror det stog i Bilsport att turbon rasa med nåra km kvar till mål, har för mig att Grönholms splittider var väldigt bra i början, inte speciellt långt efter "Monster" alls. _________________ Viktor Svensson |
||||||||
Mycket riktigt!
Det var dock inte turbon som rasade. Avgassystemet träffade en rätt stor sten och ett enormt mottryck var ett grymt faktum. Det vart minst sagt riktigt trångt i avgassystemet. Hände innan andra mellantiden om jag inte hörde fel på telefon. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
Rasa å rasa. Han körde på en liten sten ![]() |
||||||||
Tack för bilden! _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
Här är en liknande film med Rhys Millen, http://vimeo.com/5807059
_________________ Magnus Ekman |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2166 besök totalt |