|
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530
Trådstartare

27 Jul 2009 15:54
_________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
|
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7984

27 Jul 2009 19:11
Vilken galning
Verkar inte vara kunskapsbrist heller.
Kommer bli en läcker skapelse med hyfsat sleeperstuk.
_________________ Jocke Hellqvist.
|
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008
Inlägg: 2131

27 Jul 2009 21:02
_________________ A l e x l i n d a h l
|
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5260

27 Jul 2009 23:17
Det är väl en Ford V8 i grunden, har för mig att de börjat gjuta egna block till de senare modellerna men de första var inget särskilt.
_________________ Pontus Fyhr
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493

27 Jul 2009 23:29
Höhöhöhöhö. Tror ni den spinner i 200?
Undrar vid vilken hastighet som man kan ge fullgas med gatdäck?
Rätt sjukt att bygga en sådan sak, dock vääääldigt roligt och spännande
|
borg
Lund
Här sen Jan 2003
Inlägg: 374

28 Jul 2009 01:22
Helt galet projekt!
Men vrid/effekt kurvan på motorn måste vara definitionen av okörbarhet.
När det börjar bli gött drag vid 4000 rpm brakar helvetet lös.
_________________ Lotus Exige S1
// Pontus Borg
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493
|
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848

28 Jul 2009 09:02
den finns även en svart som brukar vara med på norska träffar med en övergigantisk v8a.
_________________ /Andreas Karlsson
Camaro V8TC
|
Peter Karlsson
Gränna/Huskvarna
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1530
Trådstartare

28 Jul 2009 09:31
Lillen skrev: | Vilken galning
Verkar inte vara kunskapsbrist heller.
Kommer bli en läcker skapelse med hyfsat sleeperstuk.  |
Jupp, sleeperstuk är såå rätt.
_________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<<
--VVTS--
|
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 2965

28 Jul 2009 10:00
Jag tycker nästan de mest imponerande är att han lyckas gömma den där intercoolern så att bilen knappt ser ombyggd ut framifrån! :S
|
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1345

01 Aug 2009 12:28
Karlsson skrev: | den finns även en svart som brukar vara med på norska träffar med en övergigantisk v8a. |
Ja den med 2400hk eller vad det nu sägs vara! Top fuel motor! Men den blir avhängd av det mesta och är inte ett dugg intressant att se runt banan!
Han brukar lägga lite rök på rakan och sen fisa omkring resten av varvet!
|
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493

01 Aug 2009 12:35
Rsjerry skrev: | Karlsson skrev: | den finns även en svart som brukar vara med på norska träffar med en övergigantisk v8a. |
Ja den med 2400hk eller vad det nu sägs vara! Top fuel motor! Men den blir avhängd av det mesta och är inte ett dugg intressant att se runt banan!
Han brukar lägga lite rök på rakan och sen fisa omkring resten av varvet! |
Vad tråkigt det låter.
Man ska ju ha full gas hela tiden
|
Niklas Rosell
Vingåker
Här sen Maj 2006
Inlägg: 1585

02 Aug 2009 19:13
Nikel skrev: | Rsjerry skrev: | Karlsson skrev: | den finns även en svart som brukar vara med på norska träffar med en övergigantisk v8a. |
Ja den med 2400hk eller vad det nu sägs vara! Top fuel motor! Men den blir avhängd av det mesta och är inte ett dugg intressant att se runt banan!
Han brukar lägga lite rök på rakan och sen fisa omkring resten av varvet! |
Vad tråkigt det låter.
Man ska ju ha full gas hela tiden  |
En top fuel dragster drar över 5 liter i sekunden på fullgas... Skulle vilja se den tanken som klarar ett varv.
Borde vara rätt mycket ombyggt eftersom en top fuel-motor är byggd och optimerad för 402 meter i taget.
_________________ VW Golf Alltrack -20
|
calle_o
Gävle
Här sen Mar 2005
Inlägg: 4374

07 Aug 2009 10:08
Rsjerry skrev: | Karlsson skrev: | den finns även en svart som brukar vara med på norska träffar med en övergigantisk v8a. |
Ja den med 2400hk eller vad det nu sägs vara! Top fuel motor! Men den blir avhängd av det mesta och är inte ett dugg intressant att se runt banan!
Han brukar lägga lite rök på rakan och sen fisa omkring resten av varvet! |
om det är den Granada som var med i Bilsport med stoooor, lösnummersäljande effektrubrik på framsidan så stämde inte mycket när man väl läste i tidningen. För det första så var bara botten byggd för att klara rubrikens hästkraftsantal, på strippen hade den bara gått med mycket lägre effekt. Sedan trimmades den ner ytterligare (bla byggdes om från metanol till bensin om jag inte minns helt fel) för att kunna köras på gatan. Minns inte riktigt vad Bilsport "uppskattade" effekten till, men någon bromsad effekt angavs aldrig...
_________________ Calle Olsson
|
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460

08 Aug 2009 23:19
Haha 170hk på tomgång
Det var väl runt 1200hk Bilsportgranadan låg på efter nertrimningen som jag har för mig.
_________________ Nicklas Jäderlund
|
ZVR
Skogstorp
Här sen Nov 2004
Inlägg: 659

13 Aug 2009 19:08
Han köpte motorn från ett Pro Mod team har jag för mig och dom körde väl med 2400hk som max, men han har ju som sagt ställt ner effekt plus att han kör med dubbelturbo medans dragracingteamet hade kompressor.
Han är ju motortrimmare i Norge och Granadan var en gammal familjeklenod och bilen byggdes nog mest som en kul grej och för att visa hur duktig han är med motorer.
_________________ Oscar Zettervall
|
Pederb
Norrköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 212

14 Aug 2009 01:35
Det är ju en Mustang 4,6 Cobra motor och så är bakaxeln, Köningsegg my ass
_________________ -Peder Bäckman-
Fiat 500 Abarth 2013 US
|
David Mellin
Norrtälje
Här sen Apr 2009
Inlägg: 32

02 Sep 2009 12:01
Pederb skrev: | Det är ju en Mustang 4,6 Cobra motor och så är bakaxeln, Köningsegg my ass |
Köningsegg CCR hade Ford motor.
"Type: Koenigsegg aluminium V8, 4 valves per cylinder, double overhead camshafts. Carbon Fibre cam covers. This is actually a Ford Modular designed motor"
http://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_CCR#overview
_________________ David Mellin
BMW 316i Compact
|
|