Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2168 besök totalt |
Måndag kväll, kanal 5 kl 19:30... Clarksons roligaste bil...
Jaha, att en Opel skulle vinna hade jag nog inte gissat innan jag såg programmet. Kul med folk som inte bara tycker om det som anses "rätt" ![]() Kul program annars, ska bli intressant och se hur han listar de 100 bästa bilarna någonsin nästa måndag. ![]() Enda minuset i programmet var väl att han erkännde att han sålt sin Scirocco för att istället skaffa en Alfa GTV ![]() ![]() ![]() _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Underbart program, jag bara älskade den bitande sarkasmen och husvagnsinslaget
![]() Vad jag inte förstod var hur Alfan kunde vinna hothatch (med tanke på vilken massiv negativ kritik han gav den precis innan han krönde den) och aston martin db7, hur kunde den vinna mot en porsche 911 GT3, och fy och skämms på honom för att kalla GT3'an en bantad Carrera 2 ![]() |
||
Att Alfan vann hot hatch-delen var väl närmast givet? De andra verkade tröga i reaktionerna.
Vinsten för DB7 GT kom sig nog av att han nästan lyckades drifta med den utan att snurra vilket inte många bilar kan ståta med. Det var väl bara den och RX-8 som gick att göra det med...för honom alltså... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Var det bara jag som garvade läppen av mig när han drog igenom den allt annat än lättförståeliga floran av Porsche-modeller?
Jag fick för mig att han sa vid något tillfälle att GT3:an var bakhjulsdriven?! GT3 är väl n/a & 4-krafs medans GT2 är turbo & rwd? och har jag sagt det innan, ja jag är kass på Porches modeller. Om nån kan reda ut någon sorts logik överhuvudtaget med alla sifferkombinationer så är det mer än välkommet! _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
Det var ett skoj program. Hans genomgång av nya Toyota och Renaultmodellerna var ju lysande
![]() Men jag har aldrig sett så många driftingförsök som slutat i rundpallar. Det måste vara ett oslagbart rekord för Guinees book of records ![]() ![]() Men rolig är han ![]() _________________ ![]() |
||
Vilken höjdpunkt i TV-soffan.
Är det verkligen så stor skillnad på Speedstern (VX 220) och Elisen eller var det provocerat i olika riktningar? Jag kan inte minnas att den vanliga 147 hk Speedstern skulle ha varit märkbart överstyrd från den korta provtur jag tog (undantaget power oversteer). Kul 90 min instruktion i "Skandinavisk kurvtagning" ![]() Nu vet vi att oplar är de roligaste bilarna som finns ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
om jag har förstått saker och ting rätt så är Speedster turbo försedd med bredare framdäck än sena Elise och NA-Speedstern. Jag vill minnas att Clarkson sa något om "framhjulsdriftsgenerationen" och att de inte kan hantera alla bilar. (Snacka om att kasta pil i gummibåt...)
Det kanske bara är gamlingar som jag som lever kvar vid: Överstyrning är när passageraren är rädd, Understyrning är när föraren är rädd! _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
1) Öööhnääää, GT3 är rwd ![]() 2)Ööööhvanuddå, krångligt, nu förstår jag inte alls ![]() ![]() _________________ Pär Hylander |
||
Då kan du väl testa att lära en 22 årig pojke det innan 2003 är slut istället..
![]() Jag funderar på en annan sak också, varför testar de alltid GT3:an när de jämför med andra superbilar, borde det inte vara bättre att välja GT2? _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||
När min son var 2 1/2 år så kunde han peka ut alla Bmw-annonserna i en "Motorbörsen". Dessutom lyckades han nästan alltid peka ut M3:orna.. ![]() Undrar vad han ska köpa för bil om 13 år..?? _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||
jag tror det har att göra med att det nyss kom en ny gt3 och att gt2 inte tillverkas för tillfället? _________________ Pontus Fyhr |
||
Chassisättningen är på det hela taget ändrad om man jämför N/A och Turboversionen. Tror det mesta var finlir i bussningar/dämpare/fjädrar, men jag skall återkomma när jag hunnit kolla mitt EVo-test. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
www.modenacarsuk.com _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Amen! Föv så borde kanske Jeremy öva lite på sina fetuppställ om det nu är det han skall göra ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
GT3 sätter bättre tider på bana pga mer lätthanterlig effeekt, bättre chassi?, mindre vikt, rwd. Den är ganska rensad jämfört med GT2. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2168 besök totalt |