Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Behöver hjälp med varvtider!!
<<   1, 2
2688 besök totalt
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280


Trådstartare
ButterflyRacing skrev:
Prova med en gummiklubba............


är också inne på det
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Inte för att det tillför diskussionen så jättemkt men en trans am -94 har en tjänstevikt på 1660 kg har jag för mig. Har dock inga relavanta varvtider på den, bara sträckan Örebro-glanshammar tur att pappa inte läser här

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280


Trådstartare
OTvarning, men efterosm det är min tråd så skiter jag i det!

Håkan: vad tror du om en turbosexa - Buick GN har ju en sådan...
hade kanske varit något att tänka på..

utom att man kommer att vara hatad i V8kretsar!
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Firebirden finns väl med den snurran i nån jubileumsversion? Vill minnas ett reportage på sportbilen.se för ett bra tag sen. Visserligen mest anpassad för rakt-fram, men som utgångsobjekt så...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280


Trådstartare
jo, TurbOTransAmen hade den...
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Firebird fanns i en "Pacecar-version" med turbosexan. Det har varit en kille och kört Blackrace här i stan med en sån. Den låter dock fruktansvärt illa...
Jag tror det finns två såna i Sverige.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13280


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Firebird fanns i en "Pacecar-version" med turbosexan. Det har varit en kille och kört Blackrace här i stan med en sån. Den låter dock fruktansvärt illa...
Jag tror det finns två såna i Sverige.


två finns japp...
en i sthlm, en i gbg, och en buick Grand National i sthlmstrakten också...

låter illa?? He he, saknar två cylindrar eller låter illa på annat sätt?
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Angående jänkare och bana så går väl Pekka Nyströms Corvette -70 ganska bra i HTCC.
Körde på 1.12 på Gelleråsen i det lopp han vann, före Rune Tobiassons BMW 3.0 CSL -72. Andris Nolendorfs 911 RSR -73 körde t.ex. på 1.18 som bäst och snabbaste Alfa, Per Löveryds Alfa 2000 GTV -72, klarade av 1.23 som bäst. Så helt uträknad är nog inte jänkejärnen på bana.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Anders Jeppsson skrev:

två finns japp...
en i sthlm, en i gbg, och en buick Grand National i sthlmstrakten också...

låter illa?? He he, saknar två cylindrar eller låter illa på annat sätt?
Det finns minst två Buick GN i Västerås. Han som hade Pacecar Trans Amen som finns i Stockholm nu och en kompis till honom. Alla tre är förhållandevis aktiva användare av Lazzats forum.

Nä, jag gillar sexor (fast de ska helst vara raka), men ljudet på turbobilen när han släpper gasen låter som en brunstig get eller något liknande.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 719



Anders Jeppsson skrev:
apropå jänkare.. kolla denna filmen...
tänker på slutet då det är filmat innifrån kupen och man ser ratten.. inga kvart i tre eller tio i två här inte!


http://www.pro-touring.com/videos/Global-West_2002.wmv


Störtskönt. Han hade inte bägge händerna på ratten en enda gång.

_________________


Jan Nagy
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Anders Jeppsson skrev:

Håkan: vad tror du om en turbosexa - Buick GN har ju en sådan...
hade kanske varit något att tänka på..

utom att man kommer att vara hatad i V8kretsar!


Nja.....den är nog accepterad.....men den bygger på Astro motorn, har jag för mej, alltså en "kapad" smalblock. Så viktbesparingen blir inte så stor.
och den är svindyr.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Missuppfatta inte mitt tidigare inlägg. Vad jag menade vara att oftast så (anser jag) att jänkarna sportbil ambitioner får vikas undan pga av att marknaden kräver automatlåda, mjuk fjädring, mugghållare, bilarna blir tunga. Det är inte fel på bilarna utan dom får ite utvecklas till något renodlat känns det som.
Corvette C5:er vet jag skall gå riktigt bra, tål väl att lätt jämföras med standard Supror, Bmw M5, osv? Visserligen bladfjädring men förövrigt en ganska kompromisslös bil.

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



ButterflyRacing skrev:
Nja.....den är nog accepterad.....men den bygger på Astro motorn, har jag för mej, alltså en "kapad" smalblock. Så viktbesparingen blir inte så stor.
och den är svindyr.


Han på lazzat gav visst inte såå mycket för sin Grand National...långt under 100 typ..
90 graders 3.8L V-sexan härstammar väl från slutet på 60-talet..dom ändrade på veven o tändföljd runt 90 eller så för att få mer ballanserad gång i den o döpte om den till 3800 istället för 3.8 om jag inte minns fakta fel..den sitter i flera av GM's märken numera

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966



Med tanke på dollarkursen så är det nog inte helt fel att plocka hem en C5 från USA just nu. De sa på nåt ekonominyhetsprogram igår att importen därifrån har ökat lavinartat under hösten.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



nailhead skrev:
..dom ändrade på veven o tändföljd runt 90 eller så för att få mer ballanserad gång i den o döpte om den till 3800 istället för 3.8 om jag inte minns fakta fel..den sitter i flera av GM's märken numera


Är det samma motor som sitter i nyare, framhjulsdrivna bilar.......i såfall är det en bra motor.

Men hur lyckas man besikta en Buick GrandNational i Sverige.....har för mej att det är helt fel årsmodeller på dom..???

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



ButterflyRacing skrev:

Är det samma motor som sitter i nyare, framhjulsdrivna bilar.......i såfall är det en bra motor.

Men hur lyckas man besikta en Buick GrandNational i Sverige.....har för mej att det är helt fel årsmodeller på dom..???


Jaå den sitter väl både i Camaro och Firebird + många andra GM-bilar vad jag förstår,finns även kompressormatad i Buick Riviera +Buick Park Avenue Ultra utöver nämda turbomotorer..
Är säkert tyngre med 3.8 än din 2.8 dock o försämrar ballansen antar ja!?


Hur besiktningen gick till på GN-bilen det vet jag ju inte...

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Allmänt banåkaforum
Behöver hjälp med varvtider!!
<<   1, 2
2688 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande