Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2688 besök totalt |
|
||
Inte för att det tillför diskussionen så jättemkt men en trans am -94 har en tjänstevikt på 1660 kg har jag för mig. Har dock inga relavanta varvtider på den, bara sträckan Örebro-glanshammar
![]() ![]() ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
OTvarning, men efterosm det är min tråd så skiter jag i det!
![]() Håkan: vad tror du om en turbosexa - Buick GN har ju en sådan... hade kanske varit något att tänka på.. ![]() utom att man kommer att vara hatad i V8kretsar! ![]() ![]() |
||
Firebirden finns väl med den snurran i nån jubileumsversion? Vill minnas ett reportage på sportbilen.se för ett bra tag sen. Visserligen mest anpassad för rakt-fram, men som utgångsobjekt så...
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
||
Firebird fanns i en "Pacecar-version" med turbosexan. Det har varit en kille och kört Blackrace här i stan med en sån. Den låter dock fruktansvärt illa...
Jag tror det finns två såna i Sverige. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
två finns japp... en i sthlm, en i gbg, och en buick Grand National i sthlmstrakten också... låter illa?? He he, saknar två cylindrar eller låter illa på annat sätt? ![]() |
||
Angående jänkare och bana så går väl Pekka Nyströms Corvette -70 ganska bra i HTCC.
Körde på 1.12 på Gelleråsen i det lopp han vann, före Rune Tobiassons BMW 3.0 CSL -72. Andris Nolendorfs 911 RSR -73 körde t.ex. på 1.18 som bäst och snabbaste Alfa, Per Löveryds Alfa 2000 GTV -72, klarade av 1.23 som bäst. Så helt uträknad är nog inte jänkejärnen på bana. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Nä, jag gillar sexor (fast de ska helst vara raka), men ljudet på turbobilen när han släpper gasen låter som en brunstig get eller något liknande. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Störtskönt. Han hade inte bägge händerna på ratten en enda gång. ![]() ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||
Nja.....den är nog accepterad.....men den bygger på Astro motorn, har jag för mej, alltså en "kapad" smalblock. Så viktbesparingen blir inte så stor. och den är svindyr. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Missuppfatta inte mitt tidigare inlägg. Vad jag menade vara att oftast så (anser jag) att jänkarna sportbil ambitioner får vikas undan pga av att marknaden kräver automatlåda, mjuk fjädring, mugghållare, bilarna blir tunga. Det är inte fel på bilarna utan dom får ite utvecklas till något renodlat känns det som.
Corvette C5:er vet jag skall gå riktigt bra, tål väl att lätt jämföras med standard Supror, Bmw M5, osv? Visserligen bladfjädring men förövrigt en ganska kompromisslös bil. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Han på lazzat gav visst inte såå mycket för sin Grand National...långt under 100 typ.. 90 graders 3.8L V-sexan härstammar väl från slutet på 60-talet..dom ändrade på veven o tändföljd runt 90 eller så för att få mer ballanserad gång i den o döpte om den till 3800 istället för 3.8 om jag inte minns fakta fel..den sitter i flera av GM's märken numera _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Med tanke på dollarkursen så är det nog inte helt fel att plocka hem en C5 från USA just nu. De sa på nåt ekonominyhetsprogram igår att importen därifrån har ökat lavinartat under hösten.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Är det samma motor som sitter i nyare, framhjulsdrivna bilar.......i såfall är det en bra motor. Men hur lyckas man besikta en Buick GrandNational i Sverige.....har för mej att det är helt fel årsmodeller på dom..??? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Jaå den sitter väl både i Camaro och Firebird + många andra GM-bilar vad jag förstår,finns även kompressormatad i Buick Riviera +Buick Park Avenue Ultra utöver nämda turbomotorer.. Är säkert tyngre med 3.8 än din 2.8 dock o försämrar ballansen antar ja!? Hur besiktningen gick till på GN-bilen det vet jag ju inte... _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2688 besök totalt |