| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Pulverlackning
|
2758 besök totalt |
|
Pulverlackning
Går det att pulverlackera aluminium? Ytan blev så grov efter blästringen...
Tänkte måla det silver... lindrigare än att polera det
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||
|
är det så bra egentligen?
Pulverlack bakas kring 300 grader om jag inte minns fel... vad tycker alu om 300°??
|
||||||
Är det verkligen så högt som 300°C? Är det en sk Heat Treatable Alloy så lär man tappa hållfasthet, men det spelar väl inte så stor roll för ett insug. _________________ Pär Hylander |
||||||
|
Åk ut på ... jaa. vad heter dom.. ligger vid NOMEKo på teg.. Volvo lämnar väl saker där för pulver lack?? Hör med dom..
Det ända dom gör är ju att pulverlacka som dom borde veta.. sen brukar det funka med en smörgåstårta som betalning för mindre saker..
|
||||||
|
Tror att när kompisen lämnade in bromsoken och div bärmarms detaljer, så skulle ok vara röda och dom körde bara svarta detaljer då.. + att han ville ha det så fort som möjligt.. Dom verkar göra mycket små detaljer till volvo som är mest svart. Men dom hade en hel massa kulörer att välja mellan...
Men kan man betala ärligt med kvitto är det inte fel heller, men vissa ställen vill ju inte ha kontanter eller småkunder
Men sen så äre aldrig fel att ha varit å betalt med en smörgåstårta engång.. sånt kommer man ihåg.. bara att se till sig själv, har nån varit å lämnat fika på jobbet går allt mycket lättare
|
||||||
|
Prova att lägga röret i fotogen eller avfettning och skrubba det med stålull.......så blir det mycket bättre.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Hej, det ligger närmare 300 så det är korrekt. När man härdar Aluminium så har jag för mig att härdnings temp ligger inte långt ifrån smältpunkten, men jag kanske minns fel, men men. Caper
_________________ Jörgen Bock |
||||||
Hmmm... tror jag har smuttat på flaskan i förtid... fick för mig att det handlade om att pulverlacka fälgar....
nåja... det blir säkert bra |
||||||
|
|
||||||
Är väl bara att ta firmabilen på jobbet och åka dit då...Volvo klädd
och säga att det är ett projekt jobb... _________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||
|
Inte jag som blästrat det....en grovsmides verkstad.
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||||
_________________ Pär Hylander |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Pulverlackning
|
2758 besök totalt |