| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: En bit aluminium
|
1094 besök totalt |
|
Var får jag tag i en rejäl aluminiumklump utan att ruinera sig? Skulle behöva en bit som är ca 500x130x50 eller där i närheten. (125x40 tror jag är en standarddimension det skulle nog funka...) Stora spillbitar någon?
|
||
|
|
||
|
Re:
Inte kritiskt alls. Funderar på att göra en distans/adapter-platta för att fixa till cc-mått och hålbild som inte stämmer riktigt mellan "ITB" MC-spjällhus och spridarhållardelen av insugningsröret på en Zetec. Enklare att karva ur ett stycke tänkte jag, än att steka ihop nå't med rör och flänsar som slår sig... |
||
|
Re:
Jo jag brukar slinka förbi och kolla där då och då. De tar rätt bra betalt...
|
||
|
Re: K: En bit aluminium
Standarddimensionerna är 2000*1000*40mm eller tex 2000*1000*50mm 125*40 låter som du varit på brädgårn för mycket. Springer nog loss på en tusing eller närmare det hållet skulle jag spontant tippa. _________________ Roland Johansson |
||
|
Re: K: En bit aluminium
Vad är en brädgårn?
Enligt Tibnor är 125x40 närmaste standardmått för "plattstång" ... De hade egentligen ingen vidare lust att prata med mig, en enkel privat-tönt... När jag frågade vad en halvmeter kostade suckade de och försökte få fram ett pris... Men de hade ju i alla fall inget hemma just den dagen... om jag fattat rätt väger 125x40-stång 13.5kg/m (är det rimligt, var är det för densitet på alu?) och kostar, tror jag, 41.14:-/kg +moms +expeditions, +kapnings, +fika +arrogansavgifter och "bara en halvmeter till tönten-tillägg". Fast när jag frågade över disk tidigt i våras i verkliga livet fick jag ett högre pris... Minns inte riktigt, men jag baxnade i vart fall... |
||
![]() |
SÄLJES
|
1094 besök totalt |