Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 20490 besök totalt |
Re:
Ja den är helt matt svart, extremt fin bil och en otrolig finish på ALLT. Den håller på att fotas i nuläget så den kommer nog ut i dager snart! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Jaha...
Då får väl jag intyga att Ford Focus RS funkar bra på bana också då... Fick min bil för ett par veckor sedan, körde snabbt in den i drygt 80 mil enligt Fords rekomendation och stack sedan upp till Mantorp i fredags på banmötet med Ralph's Däck. Däcken (ContiSportContact 3) var väl egentligen det stora orosmomentet men dom funkade utmärkt... blev bra klistriga efter några varv. Skall dock tilläggas att jag inte körde på attack hela tiden då bilen inte ens gått 100 mil! Frågan är väl om R-däck gör extremt mycket med tanke på original setupen, precis som flera har spekulerat här tidigare... vi får se, trippel-8:or är beställda. Chassiet är bra avstämt, bakvagnen kommer utslängades som ett brev på posten när man knycker in bilen i kurvan tvärt, bara att stampa på gasen så dras bilen upp i linje igen - hur kul som hellst! Dessutom så känns det tryggt - man vågar satsa rejält hårt direkt, tycker detta är fördelen med framhjulsdrivet - man kör snabbt för det är enkelt! Jag jämför t.ex. med GT3:an där man resonerar lite annorlunda... Styrningen är grym - exakt och känslig men inte nervös. Bidrar mycket till körkänslan. Stolarna är bra med rejält sidostöd, dock sitter man lite högt, även när stolen sänks i nedersta läget. Saknar dock 4- eller 6-punksbälte så man sitter fethårt! Växellådan, eller rättare sagt lägena är inte riktigt lika bra, vid rejält aktiv körning missade jag växlar flera gånger, kanske är en vanesak men ändock... Motorn... bra orr helt klart och ett underbart ljud! Raka 5:or är bara för goa! Bra mos på låga varv, dessutom kan motorn varvas rejält högt utan att storkna - rejsigt. Summa summarum: mycket banbil för pengarna om man gillar framhjulsdrivet vilket jag gör! (lånad bild från eftersnackstråden; Ralph's däck på Mantorp, foto: Fredrik Nyström) ![]() Mvh _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||
|
||||||
Re:
Grattis till en fin bil ![]() _________________ Charlie Strömnes Oreca Viper Competition Coupe #105 7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009 |
||||||
Re:
Hej, Nej - ingen tidtagning denna gången... det gick nog inte så snabbt - rökarna körde om mig hela tiden! _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||
Re:
Var tydligen en brud i den röda golfen med gul huv ![]() _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||||||
Re:
Ryktena stämmer inte. Bilen kördes på turistkörningen i helgen som gick och det var med god marginal över 8 min BTG. Förvisso utgjorde trafikförhållandena effektiv bromskloss, men syftet med körningen var att sortera ut inställningarna på KW-chassit och inte sätta någon viss tid. Potentialen i bilen är dock hög och om vädret tillåter kommer den under hösten med lätthet att gå under 8 min. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 20490 besök totalt |