| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
En vardag på Mantorp ur ett utländskt perspektiv...
|
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (3011 totalt) |
|
Hittat på ett tyskt forum! TS =Trådskapare TK= Trådkommenterare TS: Eftersom jag tillbringade en vecka i Sverige gjorde jag en avstickare till Mantorp Park då jag ändå åkte förbi där på väg till resmålet. Hade Digicamen med mig och tog en trackwalk. Vad jag fick se på denna bana var dock väldigt märkligt. [visar 3 helt normala bilder på Mantorp] TK 1: Intressant! Men, menar du att du bara kunde knalla ut på banan så där? Det ser så tomt ut. TK 2: En spökbana. Ser helt övergiven ut. Var det verkligen inte en enda människa i närheten? Ligger banan långt utanför städer och byar, utanför bebyggelse? Ser ju totalt skräckinjagande ut. TS: Det märkliga är att WTCC gästat banan och än idag kör STCC och den svenska Carrera Cupen tävlingar där. Jag tyckte förvisso också att allt såg övergivet ut, på ditresan var det dock någon form av turistkörning. Eftersom alla grindar var öppna och ingen var där tog jag först en massa bilder och sedan körde jag lite med bilen. TK 3: Helt otroligt! Skitfränt, men sånt där går ju inte ens att föreställa sig i Tyskland! TS: Javisst, jag trodde att jag skulle åka dit, titta lite, köpa biljett och köra några varv. Men det var verkligen en spökbana som bara ligger där för sig själv och förvittrar. Vafalls, en övergiven spökbana mitt i Östergötland, är Jörnmark underrättad?!
_________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Re: En vardag på Mantorp ur ett utländskt perspektiv...
Länk!!
|
||||
|
Räkna antalet permanenta banor i Tyskland... Vi har fler med marginal (7 mot 10).
Sen får de ju inte brukas fritt de 200 dagar som skulle funka säsongsmässigt (2000 bandagar totalt skulle kräva en lite större hobby/tävlingsaktivitet än vi har nu). Men olika banor har olika tät aktivitet, Gelleråsen har jag för mig är rätt fullknökad. |
||||
|
http://www.touristenfahrerforum.de/f Men man måste regga sig för att komma åt trådarna. _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
Re:
Varför inte - om det är tomt...finns väl inget som hejdar om grindarna är öppna. Det kan väl knappast anses olagligt, ser ju ut som en väg, även om den bara går runt. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Här är förresten bilderna, är onekligen lite Jörnmarkkänsla över det hela:
http://picasaweb.google.de/AndreR198 _________________ Nordschleife: 626 varv |
||||
|
Re:
Det tvivlar jag på. Det är väl ändå en privat egendom och då får man väl inte komma dit och köra som man vill även om grindarna är öppna?
|
||||
|
Alles klar Herr Kommissar...
|
||||
|
Re:
Haha, har han blåfilm över kameran?
Detta plus vår självmordstatistik lär ju inte locka turister
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
Re:
Lite småjobbigt om man håller på att jobba på banan och det helt plötsligt dyker upp en bil som håller stumt...
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
Tyskarna känner ju till allemansrätten
_________________ Henrik Fleur Alfa Romeo GTV6 3,0 -87 Honda Civic Type R CW -10 |
||||
|
Re:
Det står öppet där rätt ofta, när jag körde in för att hämta räserbilen efter en helg så var det några grabbar som lekte på banan i allehanda körriktningar. Jag växlade några ord med dem efter att vi lastat och frågade om de hade tillstånd att köra och det sade de sig ha.
_________________ Anders Hansson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
1, 2 >> 4 besök senaste veckan (3011 totalt) |