Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3784 besök totalt |
En fundering,
Hade ni aldrig en tanke på att stoppa dit en tvärställd variant och på så sätt göra bilen lite mera mittmotor om ni förstår vad jag menar. 911an är ju knappast ett under av naturlig balans( breda bakdäck dock). Kul projekt, hoppas ni får ihop den till sommarn, skall bli kul att se. ![]() _________________ Joakim Adolfson |
||||
Det går att göra mittmotor av bilen och då vänder man bara växellådan och motorn in mot kupen a'la 935 men då får jag kapa bort några m2 plåt och det är BIG no-no i min värld där jag vill behålla varenda karossplåt original och då är det genast betydligt svårare. Jag har svårt för att kapa upp en fin porsche helt enkelt. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Nej, nej, den satt ju så i Saab 911... eller jag menar 900 med. ![]() ![]() Sitter den inte sjukt lågt? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Det får vi se den dag jag släpper ner bilen i backen. Höjden på motorn är inte spikad än, bara en domkraft som håller upp drivpaketet och lite annat så den skall så långt ner som möjligt utan att ta i vid vanlig körning. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Hittade denna annons på Blocket
![]() ![]() http://www2.blocket.se/view/1867072. _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21 ![]() |
||||
935 hade svansmotor precis som alla andra 911:or...fast bakre brandväggen kapades upp i senare versioner för att ge plats för intercoolers och dylikt. Det finns bara en mittmotor-911:a och den tror jag Gunnar J. byggde för en himla massa pengar fast reglerna ändrades så den fick inte vara med. Det är inte bara att vända på montorn för då snurrar hjulen åt fel håll...man måste antigen vända på växellådan (och då stämmer inte oljekanaler i den, inte ens om man använder 935 växellåda som skulle i så fall behöva användas "rättvänd") eller stoppa in speciell diff med pinjongen på andra sidan. Så om man ska vara hel krass så är det egentligen mer eller mindre omöjligt att bygga mittmotor-911:a utan att massakrera den helt och bränna en hög med pengar i processen. Det kanse skulle gå att ha tvärställd SAAB-motor med tillhörande orginalväxellåda och tippa motorn inåt (då får man problem med tråget och oljeevakuering med kortmotorn som är gjord för att så rätt upp) men man skulle ändå behöva kapa rätt mycket samt ändra bakupphängning radikalt. _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Man kan diskutera huruvida 911 GT1 verkligen är en 911:a eller ej, men mittmotor hade den ivf. Undrar hur många som byggdes igentligen, kan väl bara varit några 10-tal? _________________ Pär Hylander |
||||
Har inte några baguettätande tillverkare motorer som roterar åt "fel" håll? Borde ju passa då... ![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Jag har dragit en slutsats: lyssna inte på det jag skriver, det mesta stämmer ju ändå inte
![]() Hursomhelst, jag och Beepbeep har gjort en hel del researcharbete och tagit reda på saker o ting, det är ingen slump att bygget fortskridit i denna form. _________________ Kör cheva numer. |
||||
I reglementet står: Tillåtna bilar "Alla bilar tillverkade av Porsche AG får användas vid tävling." Så det borde väl gå? Det borde väl också innebära att man kan rulla in med en såndär blåmålad hjälteAudi med röda bromsar. De är väl gjorda av Porsche? |
||||
Tänkte på det också, eller varför inte sätta i drivpaketet från en Alfasud och få boxer på köpet... ![]() Allvarligt talat, kul bygge och lycka till ![]() ![]() _________________ /David Söderblom |
||||
Det finns ett enklare sätt. Köp en boxster. ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||||
Hmmm... Undrar om det var den som var till salu i somras för 50 000- (eller om det var 55 000:-). Hur många 911 med V8'a kan det finnas i Sthlm? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Det finns fler modeller..
Det finns fler gatukorsningar där en del hoppar mellan svängarna.. Kristian Snahr kör rallycross med sin Porsche i EVo-Cupen 2004. ![]() ![]() http://www.evocupen.com/108.htm _________________ /Nicke Lindgren |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3784 besök totalt |