Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
944 TURBOCup (eller, Ifall jag vann 200kkr skulle jag köpa..
<<   1, 2
5661 besök totalt
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Stora bilden känns rätt bekant, ja . Skulle tagit mig tid att krypa runt och fota mer mens den stod hemma bara. Fast om du skall behålla den kanske man får en chans till någongång, någonstans.

Hur gick du tillväga för att få tag på papperkopiorna? Lär väl vara några av oss som var där som skulle vilja ha på sig själv.

Apropå åtgång av Cupar: Är det någon som vet om den bil som "Blade" hade för några år sen skrotades ut, eller om det finns förhoppning om återuppbyggnad någon gång?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Stora bilden känns rätt bekant, ja . Skulle tagit mig tid att krypa runt och fota mer mens den stod hemma bara. Fast om du skall behålla den kanske man får en chans till någongång, någonstans.

Hur gick du tillväga för att få tag på papperkopiorna? Lär väl vara några av oss som var där som skulle vilja ha på sig själv.

Apropå åtgång av Cupar: Är det någon som vet om den bil som "Blade" hade för några år sen skrotades ut, eller om det finns förhoppning om återuppbyggnad någon gång?

1) Nya chanser kommer säkert. Du skulle ha sagt till vid Superstage, så hade du kunnat ta en provtur.
Det är roligare än att fotografera, jag lovar

2) Jag mailade till Emmanuel Gylling på Bilsport och fick då mailadressen till fotografen. Efter kontakt med fotografen så mailade
han över ett tiotal små bilder som jag kunde välja från. Därefter postade han över utvalda bilder till mig,
i A4-pappersformat, för runt femtilappen per styck. Tyvärr har jag inte namn och adress här hemma, har lite
klämdagsledigt....

3) Vet inget om just den utskrotade bilen, men det är i så fall inte den första svenska Turbo Cup som gått till bilhimlen.
Redan 1986 lyckades en välkänd svensk racerförare/teamägare skrota ut en Turbo Cup på Essingeleden.
Något säger mig att det gick lite över 90 knyck...

Alingsås
Här sen Dec 2002

Lite tider som Cupbilarna presterade på Ringen (GP-banan)

Turbo Cup 1min. 55sec. Roland Asch (slicks)

962 1min. 37sec. Jochen Mass (slicks)

959 2min. 04sec.

911 2min. 21sec. (231hkr)

Som man ser är den konkurrenskraftig i allra högsta grad, 9 sec. snabbare än en 959:a (okej kanske inte helt rättvist med tanke på däcken men i alla fall thumbs up

och här med 18" Speedline, f*n vet om det inte är snyggare med orginal. Men det klart däcksprofilen är ju lite roligare.

orginal Fuchs

Lomma
Här sen Jan 2003

FredrikÅ: Bra att du ska behålla cuppen ett tag till, måste ju se om min klena 968:a har någon chans mot din

"Blades" cup är och förblir skrotad Har själv åkt den bilen men det var med den förre ägaren.

Ha det bra!

Mvh,Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Med Birger dR? Eller hann den med en mellanhand innan de sälla jaktmarkerna ?

Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

P.P. skrev:
Med Birger dR? Eller hann den med en mellanhand innan de sälla jaktmarkerna ?

Med Birger dR var det, jag var sugen på en cup men tyckte den var för dyr. Men den gick som bara f-n

Känner du Giraffen gänget??

Ha det!

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Kalmar är ju inte SÅ stort, så när man nu är sportvagnstok med viss dragning åt Porschehållet så blir det gärna så. Birger har nog aldrig sålt något billigt. Å andra sidan är hans bilar av toppkvalitet (även om det nu inte var han som satt ihop Cupen, utan nån kille som senare blev mekaniker i Benetton...).

Vänta nu...Giraffen...Röd 964...var du med dem på Anderstorp våren 02? Tillsammans med en XK8?

och Fredrik Å, jag LOVAR att återkomma.

Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003

P.P. skrev:
Kalmar är ju inte SÅ stort, så när man nu är sportvagnstok med viss dragning åt Porschehållet så blir det gärna så. Birger har nog aldrig sålt något billigt. Å andra sidan är hans bilar av toppkvalitet (även om det nu inte var han som satt ihop Cupen, utan nån kille som senare blev mekaniker i Benetton...).

Vänta nu...Giraffen...Röd 964...var du med dem på Anderstorp våren 02? Tillsammans med en XK8?

Det är riktigt!! Vilket minne du har. Vad körde du??

/Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Dennis Kullman at work

Här sen Jul 2003

Leif A skrev:

och här med 18" Speedline, f*n vet om det inte är snyggare med orginal.

Jag lägger min röst på Fuchs thumbs up

Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Trådstartare
/me röstar oxå på FUCHS!..

gillar även storleken hehe.. måste vara skadad
har aldrig varit någon större fans av lågprofildäck, med stora fälgar

fin bil iaf! =)

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

964c2 skrev:
P.P. skrev:

Det är riktigt!! Vilket minne du har. Vad körde du??

/Björn

Huvudet i en av depåläkarens stolpar i avund över att min bil inte var på banan denna kväll. Var passagerare i polarens Alpina B6 3,5 (så länge bromsarna höll ihop, vilket inte var länge).

Apropå fälgfrågan: Röstar på Fuchs jag också. 964 RS-ok får tydligen plats innanför om man känner behov av det.

och i min jakt på andra gamla Porschar i en annan tråd har jag rotat igenom en massa gamla tidningar och då fått spår på ett par cupar till här i landet. Eller en i alla fall, en svart 86, som står avställd i mellansverige sen något år. Det andra regnumret jag sökte på ledde till en Subarukombi, så där är nog en av "de avlidna".

Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Det är en TurbOCup till salu nu på Porscheklubbens hemsida!

http://www.porsche.nu/html_swedish/general/frameset.htm

Tim
Uppsala
Här sen Jan 2003

FredrikÅ skrev:
Bilder var ämnet, jag kan bidra med några stycken från Superstage, på min bil... Stora bilden fotograf okänd,
(kan det ha varit P.P?) de små bilderna kommer från Bilsports fotograf.

på tala om superstage.. hur går det med erat repotage? Har ju suttit och väntat på att bilsport ska skriva om er

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Tim skrev:

på tala om superstage.. hur går det med erat repotage? Har ju suttit och väntat på att bilsport ska skriva om er

De kan inte svara på vilket nummer det hamnar i, det ligger "i lager".
Vi skulle dock visst bli kontaktade snart för korrekturläsning...

mvh/Ragnar

Täby
Här sen Nov 2002

Tjena Fredrik

Vackra bilder!

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Leif A skrev:

959 2min. 04sec.

Som man ser är den konkurrenskraftig i allra högsta grad, 9 sec. snabbare än en 959:a (okej kanske inte helt rättvist med tanke på däcken men i alla fall thumbs up

och här med 18" Speedline, f*n vet om det inte är snyggare med orginal. Men det klart däcksprofilen är ju lite roligare.

Har du mer information om varvtider på andra banor eller andra nyare bilar på GP-slingan så man kan jämföra lite med andra fordon?!

/Pete

Puppan
Här sen Nov 2002

Puppan skrev:
Leif A skrev:

959 2min. 04sec.

Har du mer information om varvtider på andra banor eller andra nyare bilar på GP-slingan så man kan jämföra lite med andra fordon?!

/Pete

Det kanske tom finns nån sida där man kan kolla varvtider för bilar på GP-slingan?

/Pete

Puppan
Här sen Nov 2002

Leif och Fredrik:

Jag hoppas att det är okej om jag lägger upp ett par bilder på era fina Turbocup bilar på min webbsida?!
www.puppan.se

Mvh
Peter

FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Puppan skrev:
Leif och Fredrik:

Jag hoppas att det är okej om jag lägger upp ett par bilder på era fina Turbocup bilar på min webbsida?!
www.puppan.se

Mvh
Peter

Jarå!

Jag kan ska försöka fixa en film när jag snurrar på Gotland Ring också....

Här sen Nov 2002

FredrikÅ skrev:
Puppan skrev:
Leif och Fredrik:

www.puppan.se

Mvh
Peter

Jarå!

Jag kan ska försöka fixa en film när jag snurrar på Gotland Ring också....

Gärna det jag har tänkt att lägga upp lite filmsnuttar allt eftersom!

Mvh
Peter

Bilder o videos
944 TURBOCup (eller, Ifall jag vann 200kkr skulle jag köpa..
<<   1, 2
5661 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande