Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 5661 besök totalt |
Stora bilden känns rätt bekant, ja
![]() Hur gick du tillväga för att få tag på papperkopiorna? Lär väl vara några av oss som var där som skulle vilja ha på sig själv. Apropå åtgång av Cupar: Är det någon som vet om den bil som "Blade" hade för några år sen skrotades ut, eller om det finns förhoppning om återuppbyggnad någon gång? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
1) Nya chanser kommer säkert. Du skulle ha sagt till vid Superstage, så hade du kunnat ta en provtur. Det är roligare än att fotografera, jag lovar ![]() 2) Jag mailade till Emmanuel Gylling på Bilsport och fick då mailadressen till fotografen. Efter kontakt med fotografen så mailade han över ett tiotal små bilder som jag kunde välja från. Därefter postade han över utvalda bilder till mig, i A4-pappersformat, för runt femtilappen per styck. Tyvärr har jag inte namn och adress här hemma, har lite klämdagsledigt.... ![]() 3) Vet inget om just den utskrotade bilen, men det är i så fall inte den första svenska Turbo Cup som gått till bilhimlen. Redan 1986 lyckades en välkänd svensk racerförare/teamägare skrota ut en Turbo Cup på Essingeleden. Något säger mig att det gick lite över 90 knyck... _________________ -- |
||||
Lite tider som Cupbilarna presterade på Ringen (GP-banan)
Turbo Cup 1min. 55sec. Roland Asch (slicks) 962 1min. 37sec. Jochen Mass (slicks) 959 2min. 04sec. 911 2min. 21sec. (231hkr) Som man ser är den konkurrenskraftig i allra högsta grad, 9 sec. snabbare än en 959:a (okej kanske inte helt rättvist med tanke på däcken men i alla fall ![]() och här med 18" Speedline, f*n vet om det inte är snyggare med orginal. Men det klart däcksprofilen är ju lite roligare. ![]() orginal Fuchs ![]() _________________ Leif A |
||||
FredrikÅ: Bra att du ska behålla cuppen ett tag till, måste ju se om min klena 968:a har någon chans mot din
![]() "Blades" cup är och förblir skrotad ![]() Ha det bra! ![]() Mvh,Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Med Birger dR var det, jag var sugen på en cup men tyckte den var för dyr. Men den gick som bara f-n ![]() Känner du Giraffen gänget?? Ha det! ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Kalmar är ju inte SÅ stort, så när man nu är sportvagnstok med viss dragning åt Porschehållet så blir det gärna så. Birger har nog aldrig sålt något billigt. Å andra sidan är hans bilar av toppkvalitet (även om det nu inte var han som satt ihop Cupen, utan nån kille som senare blev mekaniker i Benetton...).
Vänta nu...Giraffen...Röd 964...var du med dem på Anderstorp våren 02? Tillsammans med en XK8? och Fredrik Å, jag LOVAR att återkomma. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det är riktigt!! Vilket minne du har. Vad körde du?? ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
||||
Huvudet i en av depåläkarens stolpar i avund över att min bil inte var på banan denna kväll. Var passagerare i polarens Alpina B6 3,5 (så länge bromsarna höll ihop, vilket inte var länge). Apropå fälgfrågan: Röstar på Fuchs jag också. 964 RS-ok får tydligen plats innanför om man känner behov av det. och i min jakt på andra gamla Porschar i en annan tråd har jag rotat igenom en massa gamla tidningar och då fått spår på ett par cupar till här i landet. Eller en i alla fall, en svart 86, som står avställd i mellansverige sen något år. Det andra regnumret jag sökte på ledde till en Subarukombi, så där är nog en av "de avlidna". _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det är en TurbOCup till salu nu på Porscheklubbens hemsida!
http://www.porsche.nu/html_swedish/g _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||
på tala om superstage.. hur går det med erat repotage? Har ju suttit och väntat på att bilsport ska skriva om er ![]() _________________ Tim Kjellsson Uppsala |
||||
De kan inte svara på vilket nummer det hamnar i, det ligger "i lager". Vi skulle dock visst bli kontaktade snart för korrekturläsning... mvh/Ragnar _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Har du mer information om varvtider på andra banor eller andra nyare bilar på GP-slingan så man kan jämföra lite med andra fordon?! /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Det kanske tom finns nån sida där man kan kolla varvtider för bilar på GP-slingan? /Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Leif och Fredrik:
Jag hoppas att det är okej om jag lägger upp ett par bilder på era fina Turbocup bilar på min webbsida?! www.puppan.se Mvh Peter _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
Jarå! Jag kan ska försöka fixa en film när jag snurrar på Gotland Ring också.... ![]() _________________ -- |
||||
Gärna det jag har tänkt att lägga upp lite filmsnuttar allt eftersom! Mvh Peter _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson ![]() |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
<< 1, 2 5661 besök totalt |