Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2094 besök totalt |
Skrockfullhet bland rejserförers
Har för mig att jag någon gång hört att det finns någon vidskeplighet bland racerförare mot gröna hjälmar. Nån som känner till det? Finns det några andra vidskepligheter som grasserar? _________________ Jörgen Gustavsson |
||||||
Tjena!
Nummer 13 använder ingen i F1 och nummer 4 använder ingen i Korsikas VM Rally, efter att förare med nr 4 förolyckats 5 år på raken innan den förbjöds där finns exempelvis Henri Toivonen 1987 i en Lancia Delta Integrale. Sedan finns det ju massor med andra saker som exempelvis att Stefan Johansson alltid hade samma kalsonger och klev alltid in från en och samma sida. Fast det finns ju väldigt mycket att skriva. ![]() _________________ Predrag Antic ![]() Kör alltid ifrån Honda Civic Type-R |
||||||
Re: Skrockfullhet bland rejserförers
IMHo: Alla hjälmfärger är tillåtna utom rosa. Alla bilfärger är tillåtna utom orange. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Hur bra kör man efter att man har druckit Jägermeister? _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Kanske lika illa som efter att dragit i sig ett par liter Mobil1 ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Angående hjälmfärger, gäller det hela hjälmen eller bara delar av den??
Jag tänker på bla Jacque (stavn.?) Villeneuve som har fält med både rosa och grönt på sin hjälm och Ayrton Senna som hade gröna fält på sin. _________________ /David Söderblom |
||||||
Du får väl fråga Wärhner... ![]() ![]() |
||||||
Lövis bytte färg på sina "löv" på hjälmen när han började i Cart från gröna till blå.
Grönt ska visst betyda olycka...enligt jänkarna iaf. ![]() |
||||||
Kom att tänka på nåt jag läste om Ericsson-loggan, att den var grön i tidiga förslag, men att man bytte till blå eftersom grön inte var nån positiv färg i vissa kulturer.
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Grön kan ju inte betyda allt för mycket otur i Europa iallafall med tanke på hur Benetton bilarna såg ut på 80- och 90-tal. Vissa år var de så gott som helgröna. Även jänkarna har åkt grönt i Cart-serien, de Kool-sponsrade bilarna som kördes av bla Paul Tracy för något år sedan.
Vad gäller oranga färger så var det väl skisser på McLaren i orange lack när de bytte sponsor från Marlboro till West, men det blev ju grå/svart sedan istället. Men det kan ju haft och göra med att de kanske hade annan sponsor på gång innan West. EDIT: Kom och tänka på British Racing Green, borde verkligen inte vara en otursfärg, Aston Martin, Bentley, Jaguar.... _________________ /David Söderblom |
||||||
å nu har telefonerna nya fina grönt och silverfärgade logotyper i och med sonyericsson, så viktiga var de kulturerna ![]() ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Det var ju för att vi inte ville byta teamnamn till "Team Ganja" _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Det skall väl gälla det som är "bottenfärgen" på hjälmen. Sennas var ju gul med ett grönt inslag. Vad Villeneuve har för färg på sin har jag ingen koll på. För övrigt tycker jag inte den är speciellt snygg... ![]() _________________ Jörgen Gustavsson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2094 besök totalt |