| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Koppling till M3 E30-s14
|
1208 besök totalt |
|
Koppling till M3 E30-s14
Hej Alla Motorn är under full renovering samt lite lättare trim. Jag hoppas på att motorn skall ge runt 240 Hk ca. Nu är jag på jakt efter en koppling som tål att användas för Trackday events men skall också gå att använda på väg hem efter en hel dags Tbusande
Undrar om där är någon som erfarenhet att dela med sig ? Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
|
Hej Alla
Tackar så mycket för all info. Ser ut som Per Stacke kommer att hjälpa mig med kopplingen. Kommer att beställa ett kit med organisk lamell och hårdare tryckplatta från Helix Mvh Björn _________________ Björn Athlöf I garaget: Sensor GTR BMW M3 E30 87 Porsche 997 EVO |
|
Jag kör med en helix 4 puckad fjädrad sinterlamell från Pean sweden och är mycket nöjd, riktigt lättkörd koppling och verkar betta i bra än så länge. En orginisk bör ju räcka eftersom en sugmotor inte får något gigantiskt vridmoment och blir dessutom ännu trevligare att köra.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
|
Slamkrypartråd, bättre koppling för att klara banträffar, inte så många märkesforum som har den typen av användare.
Låser denna tråden nu. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
![]() |
Skruva banåkabil
Koppling till M3 E30-s14
|
1208 besök totalt |