| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Gatbil - vad är de???
|
4 besök senaste veckan (1525 totalt) |
|
Gatbil - vad är de???
Efter att ha sett de diskuteras i alla möjliga forum så kanske de är dags att vi försöker definera en gatbil. Bara för kul givetvis... Själv tycker jag att en gatbil ska vara besiktningsbar utan allt för mycke jobb (typ byta motor), den ska gå att åka på semester med utan att man är helt knäckt efter 10mil (har tex AC kvar i min). Stereo är ju rätt schysst! och de där med att ta sig över fartgupp kan ju va en vettig definition, där ja bor går de inte fara långt om man inte skulle klara de fast de inte är några tillverkade gupp
Speak up bröder å systrar!
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||||
|
Re: Gatbil - vad är de???
Använd sökfunktionen så kan du sitta hela dagen och läsa vad folk tycker definerar en "gatbil" resp. "banbil".
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
|
Tycker egentligen att frågeställningen är lite ointressant för oss, detta är ju ett banåkaforum...
|
||||
|
Re:
& rent procentuellt, hur många är renodlade banbilar.....alltså att dom inte körs med på gata
Tycker själv det är en mycket intressant fråga då den diskuteras ständigt & mycket, men vart kan man dra en generell gräns? Alla anser ju att gränsen ligger på olika nivåer.... Själv tycker jag att bilen skall vara besiktningbar utan att man senare ska vara rädd för att åka dit i en flygande besiktning ute på vägen! Jag skall kunna köra till & från evenemang, någorlunda bekvämt & dessutom lasta in annat folk & packning om jag så önskar! _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||
|
|
||||
|
Komfort är något vi alla har helt olika premisser på.
Jag ser inga problem med att ha en helt rensad och toklättad kaross med banspec chassie och "lite för mycket hk" som gatbil, en del andra mår psykiskt dåligt bara av tanken....
_________________ Mvh // Niklas L |
||||
|
inte för att vara tråkig men gatbilsdiskussionen är verkligen meningslös. Alla har ju sina gränser för vad man vill kalla gatbil, det finns ju inte heller något "reglemente" så ingen definition är fel...
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Så skriver forumägaren själv i forumreglerna. Det finns gott om andra lämpliga mer allmänna bilforum att diskutera frågan vad en 'gatbil' är. IMHo behövs inte ett till Zatzy.
_________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
|
Re:
Håller med. Bara namnet "gatbil" antyder ju att det är en bil som är tänkt att användas på gatan och då är det ju lite dumt om den inte klarar en flygande besiktning.. Men, vissa hävdar ju att bilen är en gatbil så länge man kan köra den utan att riskera fängelsestraff. _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||||
|
Re:
Exakt så är det |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Gatbil - vad är de???
|
4 besök senaste veckan (1525 totalt) |