Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4065 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Vilken ringen logga skall pryda min underarm?
Anledningen till att jag frågar är att jag i helgen skall tatuera i ett minne för livet, jag har under flera år funderat på att tatuera in själva Nürburgring på underarmen, av en slump så blev detta aktuellt nu nyligen då en vän skall iväg och tatuera sig ![]() Nu har jag 3 alternativ och vill ha lite tips på vad ni tycker då jag som vanligt är VELIG! Alternativ 1: den traditionella dragningen av Nordschleife inklusive Gp banan ( jo den vill jag ha med då jag kört där) funderar även på att få med ett svagt streck vid steilstrecke om det blir denna. ![]() Alternativ 2: En relativt ovanlig logga för ringen som har en del fördelar enligt mig, den är enkel och ren,bara dom invigda vet vad det handlar om och det gillar jag. Den är lättplacerad på underarmen. Min personliga favorit på sistone. ![]() Alternativ 3: En annan klassiker som ser mkt trevlig ut men egentligen inte passar klockrent på armen, den är dessutom ganska plottrig och kan bli svår att se med åren, att den dessutom beskriver i ordalag vad det handlar om är inget jag tycker är positivt (vilket man förvisso kan skippa) ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Utan tvekan alternativ 1, inget annat.
Så, lås nu tråden och stick iväg och få det gjort ![]() ![]() ![]() |
Ettan naturligtvis, snyggast och enklast samt att den förmodligen tar minst tid att göra (least pain :; )
och till din tidiga solbränna så kommer den att se ut som ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
|
Du har ju två armar så du behöver ju bara välja bort en.
Annars tycker jag att alt. två är intressant av samma skäl som du anger. En sådan på insidan av underarmen blir ju som en äkta "gang member". _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
Åsså finns det ju denna lite äldre loggan som prydde mina bilar under en period i forntiden...
![]() Suddig gammal "analog" bild Jag passar när det gäller röstandet då jag inte är någon större fan av tatueringar... |
Hej!
Både alt 2 & 3 kan lätt ändras av ansvariga så dom bli inaktuella i framtiden... Alt 1 är mest troligt att det kommer se ut så en lång tid framöver.. Och i min åsikt den ända rätta att tatuera in av alt 1-3.. Lycka till _________________ Johan Blank NS BTG 8,00 BMW M3 ![]() |
Re:
Nja, dom är väl båda gamla loggor så att dom ändras ställer jag mig tveksam till. Har själv länge ENBART tänkt på alternativ 1 men på senare tid funderat på om det egentligen inte är lite coolare med en pryl som FÅ inser vad det är och som jag nog är lite mer ensam om, jag menar ringen som tattoo är ju inget nytt. Sen har vi aspekten med BTG tiden, jag vill egentligen ha med den på något vis men tanken är ju att sänka tiden och hur löser man detta på ett coolt vis.. Förslag tack! _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Ettan eller tvåan. Trean blir inte snygg efter 4-5 år...
Ettan på underarmen och tvåan över hela ryggen. Där under kan du skriva in tider och datum ända ner till svanken ![]() _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
Tvåan är det vettiga alternativet, men det gula och röda lär blekna med tiden.
Grisen sitter ju på varenda A-traktor numera så det vore som att gadda in Mekonomengubben. Tider börjar du med när du är under 7.15 så blir det färre rader. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
Re:
7.15 var det ja... 8.15 kanske låter mer nåbart men det är inte utfört i en handvändning precis.. har fortfarande inte bestämt mig för vilken jag skall ta.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Jo det kan ju vara ett alternativ men att fega känns inte som jag och definitivt inte henna
![]() ![]() Funderade på ett 4:e alternativ, nu är jag ingen mästare på grafisk hantering men jag tror folk förstår mitt tänk iallafall. ![]() vad sägs om denna? tanken var i såfall att kanske förskjuta texten så det står Nürburg i ovankant och Ring i underkant. Det blir isåfall troligtvis en helt unik tatuering vilket tilltalar mig en smula. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Alternativ två var väl en logga som användes i samband med att GP-banan invigdes på 80-talet. Tror inte att den används i officiella sammanhang längre.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Re:
Låter ju intressant, så den symboliserar alltså mer GP banan än nordschleife? isåfall blir det ju lite fel... _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
Ska du göra den gröna så lär du ju gå upp till ganska stort, om du nu vill att den ska vara snygg även efter 2 år. den hehöver du nog göra minst 10-12cm i dia om den ska hålla med tiden. "strålarna" är ju problemet tatuerings mässigt.
Ang gul orange och rött.. dom ändras inte spec med moderna färger. med den vita delen blir inte snygg.. behöver fyllas ganska ofta för att behållas. Så jag tycker kör på 1 den är ju klassisk. Vil du ha den mer egen.. lägg in skuggor eller bakgrund. Man kan ju göra mycket med svart och skuggor...ex lägga in en typ charcoal ritad F1 från 60-talet i bakgrunden. Snacka med tatueraren som ska göra jobbet, dom brukar ha bra ideer om man förklarar vad man är ute efter för stil. _________________ Örjan Karlsson Moby Dick R32 GT-R -93 KTM 1290 R -16 |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4065 besök totalt |