Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bilder: Hooked on Driving banträff på Homestead Speadway, FL
1793 besök totalt
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Trådstartare
I helgen var det dags för första bankörningen med Camaron, så vi åkte ner med grabbarna från Hooked on Driving till Miami Homestead Speedway för att ha iite kul och köra lite tester. Henry som äger HOD äger även ett tiotal Corvetter som han hyr ut för bankörning, och han är också med i styrelsen för lokala SCCA/NASA chaptern. Han hjälpte även mig med att fixa rejsinglicens under dagen.

Jag börjar med lite bilder på Camaron, sen kommer lite blandade från dom övriga bilarna. Det brukar vara flera galet maffiga bilar, men den här gången var det "bara" mestadels Z06 och Vipers.

Helena på väg ut

Den ligger faktiskt hyffsat platt, mycket tack vare nya krängarna! Bilen styrde in direkt, var väldigt balanserad och lätt att köra på gränsen. Jag lyckades köra 2sek snabbare än vad motortrend gjorde med den dom testade, så det var ju riktigt kul. Banan är svårare än vad den ser ut, just vid övergångaarna från "bankningen" till infield banan. Det är lätt att bromsa på sig, trots att man knappt behöver bromsa alls.

Depå kompisen. Är en AA byggd M3:a med Rotrexkompressor, bur, racechassi, bromsar mm mm. Ägaren gav mig bilen under dagen för att ta ut på banan och testa lite för att justera in chassit. Efter ett par varv, och ett stopp i depån för att ställa in bakdämparna körde jag 1.42:4. Ca en halvsek efter han som hade pole position i hans "klass" Har aldrig kört BMW på bana innan, och jag måste säga att det var en ren fröjd att köra M3:an.

Henry's Corvetter kl 06:40 på morgonen, man ville börja tidigt då tempen stiger rätt rejält under dagen!

Lilla Hero kameran

Den här bilen har en prototypverison av en "flappy padel transmission", är en vanlig manuellåda med elektronisk och hydraulisk manövrering. Lite småcoolt faktiskt.

600+ på hjulen N/A, race chassi, inredning för ca 15k USD mm mm. Galet fet den här.

Här är även en liten film från körningen, inte mycket att hänga i granen kanske men nya kameror och testutrustning är på väg. Det blev en Video V-box, helt otrolig maskin!

YouTube - TorqSpeedlab's Channel

/Erik

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Fastlane
Västkusten
Här sen Okt 2007

Bilderna funkar inte

Näsum
Här sen Apr 2006

Bandwidth Exceeded

ex-BMW CS #7228
ex-BMW SC #770
Citera
CobraErik
Stockholm/Miami
Här sen Aug 2005

Trådstartare
fixat!

E-mail: erik@gettorq.com
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Var är världen på väg, en charger som funkar på bana Gopron ser ut att vara stor som en femkrona när den sitter i den fronten, hur stor är bilen egentligen, och vad väger en sån koloss?

Ser att folk kör med plast på fronten, riktigt smart då den blir totalt sönderblästrad vare sig man vill eller inte. Vet du vad det är för plast?

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003

och vem är det som har sådan snits på fotona? Det hade kvalat in i vilken bilkalender som helst.
Sebring på fredag kommande vecka?

Peo.

Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
bmw_race
falkenberg
Här sen Mar 2007

Man bara måste älska dessa bildserier!!!!!!!!!

OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006

Härliga bilder som vanligt Suget att flytta till trevligare breddgrader blir inte mindre när man ser sådant här..

Citera
Bilder o videos
Bilder: Hooked on Driving banträff på Homestead Speadway, FL
1793 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande