Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1793 besök totalt |
I helgen var det dags för första bankörningen med Camaron, så vi åkte ner med grabbarna från Hooked on Driving till Miami Homestead Speedway för att ha iite kul och köra lite tester. Henry som äger HOD äger även ett tiotal Corvetter som han hyr ut för bankörning, och han är också med i styrelsen för lokala SCCA/NASA chaptern. Han hjälpte även mig med att fixa rejsinglicens under dagen.
Jag börjar med lite bilder på Camaron, sen kommer lite blandade från dom övriga bilarna. Det brukar vara flera galet maffiga bilar, men den här gången var det "bara" mestadels Z06 och Vipers. ![]() ![]() Helena på väg ut ![]() Den ligger faktiskt hyffsat platt, mycket tack vare nya krängarna! Bilen styrde in direkt, var väldigt balanserad och lätt att köra på gränsen. Jag lyckades köra 2sek snabbare än vad motortrend gjorde med den dom testade, så det var ju riktigt kul. Banan är svårare än vad den ser ut, just vid övergångaarna från "bankningen" till infield banan. Det är lätt att bromsa på sig, trots att man knappt behöver bromsa alls. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Depå kompisen. Är en AA byggd M3:a med Rotrexkompressor, bur, racechassi, bromsar mm mm. Ägaren gav mig bilen under dagen för att ta ut på banan och testa lite för att justera in chassit. Efter ett par varv, och ett stopp i depån för att ställa in bakdämparna körde jag 1.42:4. Ca en halvsek efter han som hade pole position i hans "klass" ![]() ![]() Henry's Corvetter kl 06:40 på morgonen, man ville börja tidigt då tempen stiger rätt rejält under dagen! ![]() Lilla Hero kameran ![]() ![]() ![]() ![]() Den här bilen har en prototypverison av en "flappy padel transmission", är en vanlig manuellåda med elektronisk och hydraulisk manövrering. Lite småcoolt faktiskt. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 600+ på hjulen N/A, race chassi, inredning för ca 15k USD mm mm. Galet fet den här. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Här är även en liten film från körningen, inte mycket att hänga i granen kanske men nya kameror och testutrustning är på väg. Det blev en Video V-box, helt otrolig maskin! YouTube - TorqSpeedlab's Channel /Erik |
|
Var är världen på väg, en charger som funkar på bana
![]() ![]() Ser att folk kör med plast på fronten, riktigt smart då den blir totalt sönderblästrad vare sig man vill eller inte. Vet du vad det är för plast? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
och vem är det som har sådan snits på fotona? Det hade kvalat in i vilken bilkalender som helst.
Sebring på fredag kommande vecka? Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1793 besök totalt |